Mikael Bent Hansen

Sidst opdateret: 4. januar 2024
Mikael Bent Hansen

Beskrivelse:

Mikael Bent har udgivet novellesamlingen "Krinkelkroge" på forlaget Snepryd.
Samt den erotiske novellesamling "Lystens bue" under synonymet MB Diedal på forlaget Dreamlitt.
Uddannet videnskabsjournalist fra RUC.
Har desuden skrevet flere teaterstykker.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Kjærsager 20, 4330 Hvalsø Land: Danmark Tlf: 30921518 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Snepryd Udgivelsesår: 2016

Krinkelkroge

Uddrag fra novellerne “Anjas tommestok”, “Olivias bænk” og “Galdemand”:

”Pelle havde bygget med Lego sammen med Anjas datter Kristine. De byggede hvert deres tårn, og femårige Pelle var meget stolt af sit Lego-tårn. Desværre for Pelle var hans tårn én Legoklods højere end Kristines, da alle klodserne var brugt. Derfor fandt Anja det rimeligt at fjerne den øverste klods på Pelles tårn, da hans bygningsværk selvfølgelig ikke skulle være højere end Kristines.”

” Moren drikker vandet og sætter glasset fra sig. Hun har skiftet sindsstemning på et sekund og ser med strålende øjne på Olivia.
– Er det ikke fantastisk? At de endelig kan se, at jeg er en skuespiller med et enestående talent!
Hun går ned i knæ lige foran Olivia og ser intenst på sin datter.
– Din mor har bare så meget behov for, at du og din far kan støtte mig i det her.”

” – Unge mand! Det er ikke tilladt …
Han hører sig selv gennem en tåge af raseri og skræk. Gud hvor lyder han ynkelig, så svag og patetisk. Rystede hans stemme ikke lidt? Råbte han højt nok? Hvad ville han egentlig have sagt?
Det var ingen god ide at sige noget. Lynhurtigt beslutter han at gøre, som han plejer – at holde sin kæft. Han skal ikke have stukket næsen for langt frem.”