Vagn Steen-udstilling rykker til Norddjurs!

Bibliotekerne på Norddjurs og Dansk Forfatterforening hylder Vagn Steen med udstillingen DU VAGN GAV UD.

6. august 2018

For at mindes og ære forfatteren, kulturdebattøren og konkretist-digteren Vagn Steen opstiller  kunstneren Kamilla Jørgensen  den 15. august 2018  skulpturen ”KNALV KNOLV” på Grenaa Havn. Skulpturen er  en manifestation og virkeliggørelse af Vagn Steens konkretpoetiske ur fra debutdigtsamlingen ”Digte?” (Gyldendal 1964).

I den forbindelse opsætter Norddjursbibliotekerne i samarbejde med bl.a.  Dansk Forfatterforening og Anholt litteraturfestival udstillinger af Vagn Steen og Kamilla Jørgensen 4. – 30. september 2018 på  Grenaa bibliotek, Ørum bibliotek og i kulturhuset Pavillonen.  Ud over at engagere og aktivere besøgende på biblioteket vil udstillingerne blive et led i undervisningen for 7. klasserne på Ørumskole. Se hele programmet her.

I marts 2017 afholdt Dansk Forfatterforening i samarbejde med Anne Sophie Bergmann Steen og Stine Pilmark mindeudstillingen ”Du Vagn Gav Ud” til ære for Vagn Steen.  Udstillingen var opsat i Dansk Forfatterforenings lokaler i København bestod af Vagn Steens værker, plakater, installationer, digtsamlinger, børnebøger, romaner, finurlige ordlege og debatterende kulturessays.  I mange år var Vagn Steen aktiv og havde hjemstavn i Norddjurs, og nu sørger Norddjursbibliotekerne for, at han finder sin plads i området igen!