DR’s nye litteraturprogram

DR har mødt kritik efter premieren på ”Øgendahl og de store forfattere”.

15. maj 2018

“På det grundlæggende plan er jeg helt med på, at DR selvfølgelig ikke skal have en ’Kloge Åge’ til at sidde i en lænestol og læse op af kompliceret litteratur. Men når det er sagt, så synes jeg, at DR tager lidt fejl af den målgruppe, de prøver at nå, ved at vælge den her meget poppede og overfladiske linje. Der er ikke noget i vejen med hensigten, men DR skyder sig selv i foden ved at undervurdere, hvor tæt et forhold den almindelige dansker faktisk har til at læse,” siger formand for Dansk Forfatterforening Morten Visby.

”Øgendahl og de store forfattere” havde premiere på DR 1 i onsdags, hvor 249.000 så med. Det svarer til, at hver femte tv-seer onsdag aften så programmet. 50.000 har streamet programmet på DRTV til og med i søndags. Det gør programmet til det femte mest sete på DRTV i uge 19. Læs hele artiklen i Kristeligt Dagblad fra den 15. maj 2018  her