Faglitterær prisfest

Dorthe Jørgensen og Søren Ryge tildeles Dansk Forfatterforenings faglitterære pris 2016

10. november 2016

Den 18. november uddeler Dansk Forfatterforenings gruppe af fagbogsforfattere årets fagbogspris for 44. gang. Prisen, der er på 75.000 kr. og finansieres af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Litteratur, blev tildelt første gang i 1973, og den gives til forfattere, der formidler et kompliceret materiale for et bredt publikum. Gennem årene er prisen bl.a. givet til Palle Lauring, Ebbe Kløvedal Reich, Tor Nørretranders, Jørn Lund, Birgitte Possing, Peter Øvig Knudsen, Jens Andersen og Ulrik Langen.

I år deles prisen mellem Dorthe Jørgensen og Søren Ryge.

Prisoverrækkelsen finder sted fredag den 18. november 2016, kl. 16-18 ved en reception hos Dansk Forfatterforening,Strandgade 6, 1401 København K.

Højskoleforstander Jørgen Carlsen vil motivere prisen til Dorthe Jørgensen og Forlagsdirektør Johannes Riis vil motivere prisen til Søren Ryge.

For yderligere oplysninger ring venligst Frank Egholm, formand for de faglitterære forfattere i Dansk Forfatterforening, på tlf. 40 87 44 02.