Romankonkurrence

Dansk Flygtningehjælp udlover 100.000 kr. til den bedste roman om flygtninge.

Vi befinder os i den alvorligste flygtningekrise siden Anden Verdenskrig. Hvad betyder det for mennesker, for samfund og for verden som helhed?

26. april 2016

Dansk Flygtningehjælp inviterer sammen med Dansk Forfatterforening og forlaget Tiderne Skifter det skrivende Danmark til at forfatte en roman med flygtninge som tema.

Romankonkurrencen er åben for både debutanter og etablerede forfattere, og manuskriptet skal afleveres senest den 1. juli 2016. Vindernavnet vil blive offentliggjort i slutningen af oktober 2016 i forbindelse med Dansk Flygtningehjælps 60 års jubilæum, og romanen udgives på forlaget Tiderne Skifter.

Hør formand Jakob Vedelsby i P1 morgen den 01.19.15 om konkurrencen her (se i oversigten til højre på siden minuttal 08:26 Flygtninge skal fylde mere i dansk litteratur): http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-morgen-2015-09-01/#!/

Og læs Jakob Vedelsbys artikel på Litteratursiden her: http://www.litteratursiden.dk/blogs/jakob-vedelsby/20150901

Jury
Juryen består af forfatterne Ida Jessen, Peder Frederik Jensen, Dy Plambeck, Jo Hermann, Lotte Thrane, litteraturkritiker Mai Misfeldt og forlagsdirektør Claus Clausen.

Frist for deltagelse i konkurrencen
Deadline for manuskripter er den 1. juli 2016. Læs mere og se vilkår for konkurrencen på www.flygtning.dk/roman

For yderligere informationer eller interviews kontakt presserådgiver i Dansk Flygtningehjælp Sara Schlüter på 2611 1336 ellerssc@drc.dk