Medlemsmøde om varedeklaration og faktatjek i litteraturen

D. 6. december kl. 14.00-16.30 i Dansk Forfatterforening, Strandgade 6; 1401 København K

14. november 2016

Dansk Forfatterforening og Danske Forlag inviterer til fælles medlemsmøde. Anledningen er en række sager, og senest Karina Pedersens bog ”Helt ude i hampen”, hvor spørgsmålet om, hvilke krav der stilles til evt. varedeklaration og faktatjek i litteraturen, har givet anledning til en til tider ophedet debat.

Program:

1. Moderator Steen Bille byder velkommen
  1. En konkret case (Karina Pedersen-sagen) v. Johannes Riis, litterær direktør i Gyldendal.
  1. Hvad siger juraen? v. advokat Martin Dahl Pedersen, Kromann Reumert.
  1. Tanker om indhold, faktatjek og varedeklaration:

* Forfatterens synspunkt v. Jakob Vedelsby, formand for Dansk Forfatterforening.

* Det journalistiske perspektiv v. Christian Jensen, chefredaktør Politiken.

* Forskernes perspektiv v. Jon Helt Harder, lektor på Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.

Der er afslutningsvis mulighed for debat mellem oplægsholdere og tilhørere.

Efterfølgende vil der være et glas vin.

Tilmelding:  efter først til mølle-princippet
senest den 30. november til df@danskforfatterforening.dk   eller
tlf. 32 95 51 00