Digtertræf med digtere fra Bosnien-Hercegovina

Du inviteres til digtertræf i Dansk Forfatterforening med digtere fra Bosnien-Hercegovina, der er i Danmark i anledning af udgivelsen af antologien Ny lyrik fra Bosnien-Hercegovina.

Antologien forsøger at tegne den lyriske udvikling fra selvstændigheden i 1992 og frem til i dag med særlig vægt på tendenserne i de seneste år.

Der serveres drikkelse, kage, snacks og frugt under arrangementet.

Program:

Lyrikstyrelsen byder velkommen til mødet

Thorvald Berthelsen introducerer antologien “Ny lyrik fra Bosnien-Hercegovina”

Oplæsning på dansk og bosnisk/kroatisk eller serbisk

Oplæsning v. digtere fra Bosnien-Hercegovina:
Lidija Pavlović Grgić, Sead Husić Beli, Aleksandra Čvorović, Danica Nain-Rudović, Milena Rudež, Joso Živković og deres danske kolleger, der er oversat bosnisk/kroatisk eller serbisk.
Bl.a. Cindy Lynn Brown, Per-Olof Johansson og Karsten Bjarnholt.

Hvis du selv er oversat til bosnisk/serbisk eller kroatisk må du meget gerne tage oversatte digte med,også i dansk udgave, og deltage i oplæsningen.

Pause kl. 17-17.15

Oplæg ved Sead Husić Beli om lyrikken i Bosnien-Hercegovina og dens rolle i dag

Spørgsmål og debat

Du er også mere end velkommen til præsentationen af antologien og nogle af lyrikerne sammen med danske kollegaer der er udgivet i Bosnien-Hercegovina d. 19. juni kl. 19 i Verdenskulturcentret, Nørre Alle 7, København N.
Her læser bl.a. følgende op Lidija Pavlović Grgić, Sead Husić Beli, Aleksandra Čvorović, Danica Nain-Rudović, Milena Rudež, Joso Živković, Aleksandar Šajin, Marianne Larsen, Niels Hav, Muniam Alfakar