Hvem er Sydhavnen?

3 forfattere skriver om 3 bydele i København. Victor Boy Lindholm skriver om Sydhavnen.

Foto: Maria Dønvang

3 forfattere skriver om 3 forskellige bydele i København. Kom og hør, hvordan forfatter Victor Boy Lindholm indfanger Sydhavnen i en tekst. Vær med til en guidet fælleslæsning af hans essay, hvor du også kan møde forfatteren og diskutere, hvem Sydhavnen er.

Arrangementet er gratis, og alle er velkomne. Victor Boy Lindholms tekst ”Sydhavn” bringes i lokalavisen Kgs. Enghave  i denne uge og kan læses her.

Om forfatteren

Victor Boy Lindholm er forfatter og digter, og debuterede i 2015 med digtsamlingen ”GULD”. Victor Boy Lindholm udgav i 2016 opfølgeren ”NO HARD FEELINGS”. Begge bøger er udkommet på forlaget Kronstork.

Arrangementet er støttet af Københavns Kommune

Om projektet: Hvem er København?
3 forfattere skriver om københavnske bydele i lokalavisen i samarbejde med en eller flere elever, fulgt op af et arrangement på det lokale bibliotek.
Victor Boy Lindholm skriver om Sydhavnen,Trisse Gejl skriver om Nørrebro, og Kenneth Bøgh Andersen skriver om Valby.

Projektet er en del af KBH Læser IKKE og blevet til i samarbejde med Læseforeningen, Kbh Læser-festivalen, københavnske lokalbiblioteker, lokalaviser og Københavns Kommune.

KBH Læser IKKE er et pilotprojekt, som bygger på aktivering af nærdemokratiet, lokal borgerinddragelse og læsebegejstring. Foreningen arbejder for at skalere projektet op, så det på sigt kan bredes ud til hele Danmark. For hvem er Danmark?