Kunsten at holde foredrag ved Daniel Zimakoff

Foredrag på biblioteker, skoler og i andre fora udgør en væsentlig del af indtægten for mange af foreningens medlemmer og er desuden en effektiv måde at sprede kendskabet til et forfatterskab på.

På dette kursus beskæftiger vi os med, hvordan du bedst muligt kan holde foredrag, og kommer blandt andet ind på:

Hvad gør man med sceneskræk?
Hvordan forholder man sig til forskellige alderstrin? Hvordan fanger du dit publikum?
Hvordan opbygger du et foredrag, som inddrager illustration/oplæsning?
Hvordan får man ‘hul i gennem’ og bliver booket som foredragsholder?

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Daniel Zimakoff

begyndte at skrive som trediveårig og har gjort det lige siden – for børn, unge, voksne og for TV. Han har mere end 90 titler bag sig, flere af dem oversat til andre sprog. Han underviser også i at skrive fiktion og holder mange foredrag for både voksne og børn. Han har modtaget en række priser, bl.a. Kulturministeriets Børnebogspris 2004 for ”En dødssyg ven”, og Skolebiblioteksforeningens Forfatterpris 2005 for ”Strømsvigt”, som han har skrevet sammen med Ida-Marie Rendtorff, (som han også har skrevet Hvad nu hvis med. En bog om at skrive fiktion.)

Foto: Claus Lynggaard