Kunsten at skrive dialog

På dette éndagskursus sætter vi fokus på dialogens svære kunst, vi vil se på forskellige teknikker til at skabe stærke levende samtaler på papir og arbejde med en række skriveøvelser.

Oplev dine dialoger fremført af to professionelle skuespillere.

Kæmper du også med at få samtaler i romaner og noveller gjort levende og naturtro? Mange forfattere oplever, at det at skrive dialog er svært, for hvad skal egentlig med, og hvordan lyder ordene mon i munden på rigtige mennesker?

På dette endagskursus sætter vi fokus på dialogens svære kunst, vi vil se på forskellige teknikker til at skabe stærke levende samtaler på papir og arbejde med en række skriveøvelser.

Undervejs vil to professionelle skuespillere give ordene krop og stemme og fremføre et udvalg af de samtaler, deltagerne har skrevet.

For at medvirke på kurset skal du sende 1-2 siders dialog, som du skal arbejde videre med på kurset. Send din dialog-tekst til kursus@danskforfatterforening.dk

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Christina Englund

Forfatter og underviser, Christina Englund, født 1974, er tovholder og står for øvelser og teoretisk input. Christina er cand.mag. i retorik og har undervist i at skrive i 15 år. Hun har udgivet seks bøger på Gyldendal.

Foto: Kajsa Gullberg

Jeanette Lindbæk Birk

Født 1973. Uddannet fra Statens Teaterskole i 2004. Har medvirket i et væld af teaterforestillinger, heriblandt Woyzeck, Gregersen-sagaen og Livsens Ondskab samt i film og tv. (Flaskepost fra P, Rita, Bedrag og Bedre skilt end aldrig.)
Hun har desuden lavet readings, koncerter, spoken word, arbejdet som indlæser og undervist både børn og voksne i drama.

Foto: Charlotte Binau

Anders Budde Christensen

Jeg er født i 1976 og uddannet på Statens Teaterskole i 2004.
Siden 2012 har jeg været en del af skuespillerensemblet på Mungo Park, hvor vi løbende producerer nyt materiale, samt spiller det eksisterende repertoire, som de senere år har indeholdt blandt andre forestillingerne Den Allersidste Dans, Lille Mand Hvad Nu?, Vi Skal Bygge En Zoologisk Have, Hamlet og Boys Don't Cry, der blev belønnet med en Reumert.
Sideløbende har jeg medvirket i tv-serierne Norskov og Rita, og i produktioner på andre teatre, blandt andet Tati på Det Kgl Teater.

Foto: Jon Kort