Lyrik-plakater-workshop

OBS! NY TILMELDINGSFRIST

Fælles workshop for illustratorer og lyrikere

Workshop med illustratorer og lyrikere

Et hands-on kursus hvor der skabes kunstplakater med digte, der kan både arbejdes  individuelt og i grupper – i samarbejde mellem lyrikere og illustratorer.

Der veksles mellem teoretiske oplæg og praktisk, kunstnerisk arbejde.

På kurset kommer vi blandt andet ind på, hvordan man vælger den rette typografi? Og hvad signalerer forskellige fonte?

Kursisterne bedes medbringe en eller flere kortere tekster/digte, de ønsker at arbejde med.

Kurset strækker sig over to dage fra kl. 11-17 og foregår i Officins lokaler på Vesterbrogade 75 i København.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Louise Hold Sidenius (Officin)

Født 1975. Uddannet grafisk designer fra Gerrit Rietveld Academie, Amsterdam, og Werkplaats Typografie, Arnhem. Stifter af forlaget, udstillings- og trykværkstedet Officin. Har designet bøger sammen med Ursula Reuter Christiansen, Lea Porsager, Tove Storch, Joan Jonas, Pierre Huyghe, Lars Bang Larsen m.fl. Kurator på “Danish Artists’ Books – The Exhibition” (Overgaden, 2013) og “Kunstnerbøger, vildt voksende” (Den Frie, 2016). Nomineret til Den Danske Bogdesignpris i 2014, 2015, 2016 2017 og sølvmedaljevinder for designet af bogen Danske Kunstnerbøger ved konkurrencen “Best Book Design from Countries All over the World” i 2015. Medlem af komitéen for Årets bedste bogarbejde siden 2017. Desuden vinder af Albertsen Fondens Pris 2016 for sit arbejde med at udvide opfattelsen af bogen som objekt og medie.

Fotograf: Christine Autzen