Artikel fra Forfatteren Nr. 6 - 2017

gruppen i Dansk
Forfatterforening

Af Tove Krebs Lange

Søndag den 10. september døde tegner Bodil Carstensen, mangeårigt medlem af illustratorgruppen.

Bodil var uddannet på Skolen for Brugskunst, først på beklædningslinjen, senere på linjen for tegning og grafik, hvor hun blev færdig i 1982. Hun var en dygtig tegner, omhyggelig med detaljer, komposition og farvelægning og med en sødme i billederne, der gjorde, at hendes bøger var mange børns favoritter. Bodils fine streg gjorde hende efterspurgt på mange forlag, og hun arbejdede til det sidste på en stor billedbog.

Bodil var et beskedent menneske, men det betød ikke, at hun ikke havde sine meninger og stod ved dem. Hun holdt meget af at komme til arrangementer i foreningen, hvor hun vil blive husket for sin venlighed og for sin eminente og barokke humor.

Vi vil savne hende. ·