Artikel fra Forfatteren Nr. 1 - 2017

Mindeudstilling DU VAGN GAV UD

Torsdag d. 2. – mandag d. 6. marts

Udstillingen i Dansk Forfatterforenings lokaler viser konkretistdigteren og forfatteren Vagn Steens værker, plakater, installationer, art-books, digtsamlinger, børnebøger, romaner, finurlige ordlege og debatterende kulturessays, men først og fremmest Vagn Steens originale værker fra især 1960’erne og de tidlige halvfjerdsere.

Torsdag d. 2. marts kl. 19-23: Åbning af udstillingen
DU VAGN GAV UD

En mindeudstilling om Vagn Steen i litteraturen og i Dansk Forfatterforening.

Vin og taler af bl.a. formand for Dansk Forfatterforening Jakob Vedelsby og Vagn Steens datter, Anne Sofie Bergmann Steen.

Fredag d. 3. marts kl. 19-22: Vagn Steen læser. Lydoptagelser af Vagn Steens oplæsninger af bl.a. ’Lydalfabetet’ og ’Digt med ikke’, samt kompositioner lavet over Vagn Steens digt ’Digt med ikke’. Forfatter og kritiker Lars Bukdahl og litteraturforsker Tania Ørum holder oplæg.

Lørdag d. 4. marts
kl. 15-18.30:
Mindernes aften

Forfatterne Knud Sørensen og Charlotte Strandgaard fortæller om Vagn Steen og læser op. Peter Stein Larsen laver et litteraturhistorisk rids af Vagn Steens tid. Til sidst åben scene, hvor alle kan dele oplevelser og anekdoter.

Søndag d. 5. marts
kl. 13-16: Vækst.
Næsten alle kan se,
alle kan næsten skrive

Børn, unge, ældre og gamle inviteres til et skrive- og tegneværksted. Temaet for dagens workshop er VÆKST – ordet som i år danner rammen for læsefestivallen København Læser. Workshoppen henvender sig til alle aldersgrupper og til såvel erfarne som nye forfattere.

Søndag d. 5. marts
kl. 19-22: Eric Andersen opus.

Med Eric Andersen fra Fluxus-gruppen, som har kendt Vagn Steen i over 50 år.

Mandag d. 6. marts
kl. 17.00: Udstillingen
slutter og pilles ned.

Da der er begrænset plads, opfordres alle til at møde op i god tid.

Henvendelse til Kirsten.marthedal@gmail.com,
tlf. 2220 0288 eller
Dansk Forfatterforening df@danskforfatterforening.dk, tlf. 3295 5100
(man-tor kl. 10-12 og 13-15)