Ib Gram-Jensen

Sidst opdateret: 20. februar 2024
Ib Gram-Jensen

Beskrivelse:

Født 1953, cand.mag. i historie og samfundsfag fra Københavns Universitet 1978. Herefter skiftende beskæftigelse, blandt andet ved Meteorologisk Institut, Orlogsmuseet, Stadsingeniørens Kontor, Aarhus og Museum Østjylland, samt som handelsskolelærer og vikar på folkeskoler indtil slutningen af 2013. Har foruden nedenstående udgivelser skrevet et mindre antal artikler, primært om klima- og søkrigshistorie. Bor i Randers, er gift og har 2 voksne børn.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Torvegade 8, 1.th., 8900 Randers Land: Danmark Tlf: 27205050 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe, Aarhusgruppen

Udgivelser

A Revised Historical Materialism: Three More Argumentative Essays. Forlag: BoD. Udgivelsesår: 2024.

A Critique of Mau: Mute Compulsion and Other Essays. Seven More Argumentative Essays. Forlag: BoD. Udgivelsesår: 2023.

Structure, Agency and Theory: Contributions to Historical Materialism and the Analysis of Classes, State and Bourgeois Power in Advanced Capitalist Societies. Volume 1-3. Forlag: Bod – Books on Demand. Udgivelsesår: 2021.

Experience and Historical Materialism: Five Argumentative Essays. Forlag: BoD – Books on Demand. Udgivelsesår: 2020.

Stadsingeniørens kontor 1869-1994. Forlag: Århus Kommune. Udgivelsesår: 1994

Stormfloder, Dansk Meteorologisk Institut. Udgivelsesår: 1991

Sea Floods: Contributions to the Climatic History of Denmark. Klimatologiske meddelelser/Climatological papers no. 13, Dansk Meteorologisk Institut. Udgivelsesår: 1985.