Ida Højelse Svith

Sidst opdateret: 14. januar 2023
Ida Højelse Svith

Beskrivelse:

Oversætter fra engelsk og amerikansk til dansk.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Femkløvervej 4, 1. tv., 2300 København S Land: Denmark Tlf: 27244497 Mobil: 27244497 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 28909543

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Amerikansk, Engelsk, Norsk (bokmål), Svensk

Oversætter til:

Dansk

Udgivelser

Seneste udgivelse: Francesco Cirillo: Pomodoro-teknikken – den effektive teknik til at fokusere, nå mere og holde hjernen frisk

Forlag: LEAD READ
Udgivelsesår: 2023

  • Daniel Goleman: Fokus – De skjulte mønstre bag unikke præstationer. Gyldendal Business, 2013
  • Richard Branson: Drop business as usual. Gyldendal Business, 2013
  • Christian Madsbjerg & Mikkel B. Rasmussen: Et glimt af klarhed – Sådan skaber bløde videnskaber hårde resultater. (Med Kalle Jørgensen). Gyldendal Business, 2015
  • Oplev Florida – Lonely Planets guide til de største oplevelser. Turbulenz, 2015
  • Pocket Tokyo (Lonely Planet). Turbulenz, 2015
  • Pocket Madeira (Lonely Planet). Turbulenz, 2016
  • Pocket Tenerife (Lonely Planet). Turbulenz, 2016
  • Daniel Goleman & Peter Senge: Triple Focus – En ny tilgang til uddannelse. Dafolo, 2015
  • Growing Great Leaders (kursusmateriale). Dafolo, 2016
  • Robert J. Marzano et al.: Næste skridt i professionelle læringsfællesskaber – Kollaborative teams der transformerer skolens praksis. Dafolo, 2016
  • James Nottingham et al.: Styrk læringen gennem dialog – Strategier der engagerer dine elever og udvikler deres læringssprog. Dafolo, 2016
  • James Nottingham & Jill Nottingham: Styrk læringen gennem feedback – Sådan opnår du den rette feedback hver gang. Dafolo, 2016
  • Robert J. Marzano & Timothy Waters: Læringscentreret forvaltningsledelse. Dafolo, 2017
  • Susan M. Brookhart & Connie M. Moss: Formative walkthroughs – Når skoleledere og lærere samarbejder om at forbedre elevernes resultater. Dafolo, 2017
  • James Nottingham: Læringsudfordringen – Sådan guider du eleverne gennem ”pitten”. Dafolo, 2017
  • James Nottingham & Jill Nottingham: Styrk den tidlige læring – Sådan hjælper du mindre børn med at lære, hvordan man lærer. Dafolo, 2017
  • Gunther Kress & Kate Cowan: “Fra at skabe mening til betydningsskabelse med skrivning – refleksioner over børns leg” & James Nottingham: “Gør meningsfuld kommunikation til en central del af læringen” i: Kirsten Friis & Dorte Østergren-Olsen (red.): Literacy og læringsmål i indskolingen. Dafolo, 2017
  • Kenneth J. Gergen: ”Relationel ledelse” & David Cooperrider: ”Den nye forandringsligning: Otte af verdens mest effektive værktøjer til forandringsledelse” & Ralph D. Stacey: ”Ledelse som udøvelse af disciplinær magt” i: Karsten Mellon (red.): Den kritiske leder. Dafolo, 2017
  • Viviane Robinson: Færre forandringer, flere forbedringer. Dafolo, 2018
  • James Nottingham & Bosse Larsson: Udfordrende mindset. Dafolo, 2018
  • Hammond: “Mainstreaming of recently arrived immigrant and refugee school students: An Australian perspective” i Paideia 16, 2018
  • Marilyn Friend: “Co-teaching: Hvor står vi – og hvor er vi på vej hen?” i Godt i gang med co-teaching. Dafolo, 2018
  • Brenda Taggart: Børnehavens betydning – Med Brenda Taggarts egne ord. Dafolo, 2019
  • Alma Harris: Gør en forskel med distribueret ledelse – Perspektiver, praksis og potentiale. Dafolo, 2019
  • Bliss Browne: “Inkluderende fællesskaber i et nyt lys: at søge efter helheden” & Ross W. Greene: “Samarbejdsbaseret og proaktiv problemløsning” & Marilyn Friend & Tammy Barron: “Co-teaching: Skab fællesskaber gennem partnerskaber mellem lærere i klasserummet” i: Flere fantastiske forbindelser – Relationer og konstruktioner i læringsmiljøer. Dafolo, 2019
  • Markus Janssen: “Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger – indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter” & Auli Toom og Jukka Husu: “Universitetsskoler i Finland – aktuelle perspektiver og fremtidige udfordringer” & Peter Gray: “Grundprincipper for fremme af partnerskaber mellem universiteter og skoler” i: Alexander von Oettingen og Keld Thorgård (red.): Universitetsskolen – Mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling. Dafolo, 2019
  • Andy Hargreaves & Michael T. O’Connor: Kollaborativ professionalisme – Når samarbejde fører til bedre læring for alle. Dafolo, 2019
  • Cal Newport: Arbejd dybt – Sådan fastholder du fokus i en flyvsk verden. Dafolo, 2019
  • Russel J. Quaglia: Skolelederens stemme – Lyt, lær og led. Dafolo, 2020
  • Cal Newport: Digital minimalisme – Genvind kontrollen over dit digitale liv. Dafolo, 2020
  • Keith Payne: Ulighedens DNA – Når uligheden påvirker, hvordan vi tænker, lever og dør. Dafolo, 2020
  • James Clear: Atomvaner – Nøglen til at skabe gode vaner og bryde de dårlige. Dafolo, 2020
  • Clayton M. Christensen: Jobs-to-be-done – Historien om innovation og kundevalg. Dafolo, 2020
  • Alex Soojung-Kim Pang: Pause – arbejd mindre. Opnå mere. LEAD READ, 2022
  • Linda Babcock, Brenda Peyser, Lise Vesterlund, Laurie Weingart: Nej-klubben – et opgør med kvinders karriere-hæmmende arbejde. Lindhardt og Ringhof, 2023
  • Francesco Cirillo: Pomodoro-teknikken – den effektive teknik til at fokusere, nå mere og holde hjernen frisk. LEAD READ, 2023