Kirsten Vesterager

Sidst opdateret: 19. december 2016
Kirsten Vesterager

Beskrivelse:

Jeg er uddannet cand.interpret. i engelsk fra CBS (1977). I perioden 1977-1985 underviste jeg på sprogstudierne på CBS og oversatte for Berlingske Tidendes udlandsredaktion. Desuden arbejdede jeg som freelance translatør. Fra 1985 til 2007 arbejdede jeg med oversættelse og kommunikation i en dansk OMX-virksomhed - som journalist på internationalt personaleblad og intranet, som projektleder på årsrapport m.m. Jeg er beskikket som censor i engelsk og kommunikation på CBS, AU, AAU og SDU. Fra 1991-99 oversatte jeg i min fritid, men fra 2007 har oversættelse fyldt mere i mit arbejdsliv.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Humlevænget 12, 3480 Fredensborg
Nødebo
Land: Danmark Mobil: 20337814 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Amerikansk, Engelsk

Oversætter til:

Dansk

Udgivelser

Seneste udgivelse: Integral livspraksis
Forlag: Forlaget Klim
Udgivelsesår: 2014

Sakyong Mipham: Running with the Mind of Meditation. Udkommet på Forlaget Klim med titlen: Løb og meditation for krop og sind i 2013.
Bhante Henepola Gunaratana: Mindfulness in Plain English. Udkommet på Forlaget Hr. Ferdinand i 2013 med titlen: Klassisk mindfulness.
Ken Wilber, Terry Patten, Adam Leonard & Marco Morelli: Integral livspraksis. Forlaget Klim, 2014
Shafran, Egan og Wade: Overcoming perfection. Udkommet på Forlaget Klim i juni 2012 med titlen: At overvinde perfektionisme
David Harp: Mindfulness to go. Udkommet på Politikens Forlag i februar 2012 med titlen: Mindfulness på 5 minutter.
Leonard Jacobson: Journey into Now. Udkommer på Forlaget Indsigt i juni 2012 med titlen: Rejsen ind i nuet
Ronald D. Siegel: The Mindfulness Solution. Everyday Practices for Everyday Problems. Udkommet på Forlaget Klim 2014 med titlen: Mindfulness til løsning af dagligdags problemer.
Jennifer Lee Carrell: Haunt me still. Roman udgivet af Forlaget Punktum i 2010 med titlen: Shakespeare-forbandelsen.
Colin A. Espie: Overcoming Insomnia and Sleep Problems. A self-help guide using Cognitive Behavioral Techniques. Udgivet af Forlaget Kllim i 2011 med titlen: At overvinde søvnløshed.
Helen Kennerley: Overcoming Anxiety. A self-help guide using Cognitive Behavioral Techniques. Udgivet på Forlaget Klim i 2010 med titlen: Uro og bekymring.
Paul Gilbert: The Compassionate Mind. A New Approach to Life’s Challenges. Udgivet af Forlaget Klim i 2010 med titlen: Medfølelse og mindfulness. Fra selvkritik til selvværd. Udkommet som lydbog i 2014.
Phillip C. McGraw: Real Life. The seven most challenging days. Udg. på dansk i 2009 af Borgens Forlag med titlen: Sådan er livet også. Forbered dig på livets 7 sværeste situationer.
Evan Thomas & Newsweek: A long way coming. (oversatte en fjerdedel af bogen) Udg. på dansk i 2009 på Gyldendal med titlen: Vejen til Washington. Den amerikanske valgkamp bag kulisserne.
Colleen McCullough: On, off. Krimi udgivet på dansk i 2008 på Cicero Forlag med titlen: Monster.
John Gray: Why Mars and Venus Collide. Udg. på dansk i 2008 af Borgens Forlag med titlen: Mars og Venus får konflikter.
Lesley Pearse: Secrets. Roman udgivet på dansk i 2007 på Borgens Forlag med titlen: Hemmeligheder.
William Ury: The Power of a Positive No. Udg. på dansk i 2007 af Borgens Forlag med titlen: Et positivt nej der virker.
Phillip C. McGraw: Love Smart. Udg. på dansk i 2006 af Borgens Forlag med titlen: Find ham du vil have. Gør ham du har elskelig.
Carol S. Dweck: Mindset. Udg. på dansk i 2006 af Borgens Forlag med titlen: Du er hvad du tænker.
Jane Smiley: The All-True Travels and Adventures of Lidie Newton. Roman udgivet på dansk i 1999 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Den sandfærdige beretning om Lidie Newtons rejser.
Elizabeth Buchan: Perfect love. Roman udgivet på dansk i 1998 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Den fuldkomne kærlighed.
Jane Smiley: A Thousand Acres. Roman udgivet på dansk i 1997 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Tusind tønder land.
Hilary Mantel: An Experiment in Love. Roman udgivet på dansk i 1997 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Et eksperiment med kærlighed.
Laura Day: Practical Intuition. Udg. på dansk i 1996 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Praktisk intuition.
Margaret Forster: Mothers’ Boys. Roman udgivet på dansk i 1995 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Mors drenge.
Julia Cameron: The Artist’s Way. Udg. på dansk i 1995 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Kreativitet.
Hilary Mantel: A Change of Climate. Roman udgivet på dansk i 1994 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Luftforandring.
Anaïs Nin: Incest. Udgivet på dansk i 1994 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Incest – fra den ucensurerede dagbog.
Whitney Otto: How to Make an American Quilt. Roman udgivet på dansk i 1991 af Lindhardt og Ringhof med titlen: Sådan laver man en amerikansk quilt. Senere udgaver fik titlen: Kærlighedens mønster.