Natfolden af og med Knud Brix og samtlige kolleger

Af kenneth krabat - 12. maj 2017

Forleden kom endnu en digtsamling, hvor anmelderne havde mere travlt med forfatteren end med værket:

Digteren og journalisten Knud Brix er i dagspressen blevet skudt i skoene, at han tyndt maskeret har skrevet digte om politikere på Borgen, hvor han har arbejdet i mange år. Selv siger han, at bogens indhold er fiktion.

Tag selv stilling – artiklen har valgt en håndfuld af de mest indlysende omtaler i dagspressen. Og på Altingets hjemmeside kan du høre Knud Brix selv læse op.

Information har glemt begrebet “litteratur” og søger en grænse mellem “fiktion eller virkelighed”.

Ekstra Bladet taler om at “røbe” detaljer.

I Politiken får digteren lov til at forklare sig.

Bukdahl

Berlingeren er måske mindre sensationssøgende, men ser så alligevel bogen mest som et udtryk for desillusion efter for mange år på Borgen.

& ATS fik også afløb:

ATS 12.5.17

Digteren Erik Scherz Andersen svarede igen:

erik scherz

Lån den på biblioteket. Når de køber den.

Der er mange andre digtere i Danmark. Lyrikergruppen skriver gerne om, hvad den 3 trekvarte statsmagt måtte mene om dem. Og som altid er man velkommen til at komme med forslag og kommentarer på lyrikergruppen@gmail.com.

Vær hilset,