Om gruppen

Vi skriver, designer og illustrerer læremidler, bøger og digitale læremidler, til målgrupper fra folkeskole til universitet – og alle uddannelsessammenhænge derimellem, også uformelle læringssammenhænge. Vi interesserer os for “de gode læremidler”, og hvordan vi skriver, designer og producerer dem, for læremidlers og deres forfatteres vilkår i en verden af digitalisering,  kopiering , fildeling, brugtbogssalg, med usikre forfatterrettigheder og faldende royalty og bibliotekspenge – med meget mere!

Medlemmer
Læremiddelgruppen har en facecbookgruppe:Forfattere og illustratorer af læremidler, og en mailgruppe.

Bliv medlem af Læremiddelgruppen ved at melde dig ind i facebookgruppen, send en anmodning om optagelse i gruppen til gruppens formand Pernille Frost pernillefrost@gmail.com

Det koster 100 kr. om året at være medlem, og kontingentet går til gruppens arrangementer. Vi er alle også medlemmer af enten F-, BU-gruppen eller Illustratorerne.

Arrangementer og møder
Vi mødes ca. hver anden måned i foreningen til et gå-hjem-arrangement om læremidler, med inviterede oplæg – fra forfattere, forlagsfolk, læremiddelforskere eller os selv. Vil du gerne afholde eller foreslå et arrangement, så er du mere end velkommen.

Vedtægter for Læremiddelgruppen kan downloades her

Vedtægter vedtages og styrelse vælges på årsmødet.