Lena Laurentis

Sidst opdateret: 28. april 2018
Lena Laurentis

Beskrivelse:

At skrive er for mig et labour of love, et arbejde som kommer af kærligheden til ordet, til mulighederne, de kilometervis af sætninger og uendelige kombinationer, der udgår fra blot 29 forskellige bogstaver. Kampen med kunsten er blevet et livslangt livtag med pennen, som fortsætter lige indtil den dag, det hele stopper.

Foruden ordet er der billedet. Jeg er autodidakt billedkunstner - maler intuitivt med akryl på lærred og papir. Og blyant, kul og flydende tusch på papir. Eksperimenterer med papir, stof og andet sjovt på lærred. Medlem af Kunstnetværket Møn og Sydsjælland.

Og ja, jeg bor på Møn, den smukke ø med det fantastiske lys. Som stadig inspirerer mig med sin store ro og skønhed.

Med i bagagen er en uddannelse som engelsk korrespondent, et længere ophold i London og mange års arbejde med det engelske sprog, bl.a. som selvstændig oversætter og tekstforfatter.

Og så er der alt det andet. Det, som jeg ikke kan lade være med, alle de kreative projekter, jeg har for vane at involvere mig i. Det, der giver mig samvær med dejlige mennesker, som måske starter med blot at være samarbejde, men som ofte udvikler sig til varme venskaber. Så er der virkelig noget ved livet. - Senest: projektleder for Kær-Litt, festival for lidenskabelige linjer på Fuglsang Herregaard 5.-6. maj 2018.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Udbygade 61, 4780 Stege Land: Danmark Mobil: 30260417 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære