Line Palle Andersen

Sidst opdateret: 25. april 2017
Line Palle Andersen

Har skrevet kontrakt med Forlaget Frydenlund om bogen "Fra studie til arbejdsliv", som jeg og min medforfatter Helle Bach Riis forventer skal udkomme til efteråret 2015. Bogen fortæller 11 historier om akademikere, der er kommet på arbejdsmarkedet indenfor de sidste fem år, og som beretter om en overgang, der sjældent er særlig nem. Trætheden, tristheden og især følelsen af tab af faglighed fylder, og samtidig synes de færreste, at de kan tillade sig at udtrykke frustrationer, når især forældre og A-kasse synes, man i krisetider skal være glad for overhovedet at have et job. Vi indleder bogen med en opsummering af hovedpointerne fra de 25 interviews, vi har lavet og supplerer med den forskning, der eksisterer indenfor feltet. Et forskningsområde der i øvrigt fylder overraskende lidt - for det er et tabu i samfundet, at problemerne ikke nødvendigvis er løst, når man som nyuddannet har fundet et job, men at det faktisk kan være her, at de største udfordringer begynder. Bogen afsluttes med særskilte handlingsanvisninger til uddannelser, aftagerfeltet og en selv, for der er trods alt nogle ting, det er muligt at gøre, så overgangen fra studie til arbejdsliv bliver lidt lettere.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Tornväktaregatan 2, Tygelsjö . Land: Sverige Tlf: 25218540 Mobil: 25218540 E-mail: lineandersen9@yahoo.com CVR: 21 10 29 03

Faglitterære gruppe

Udgivelser