Lyrikere

Velkommen til Lyrikgruppens side

Lyrikerne er spredt over hele landet, arbejder hver for sig med sproget sproget sproget, indtil digtet er færdigt. Så kan det udgives, hvis det kan, læses op, trykkes i aviser, tidsskrifter, mejsles i granit og noteres på papirflyvere…

Ord og økonomi

Med få undtagelser kan det ikke betale sig at skrive digte – økonomisk!

Mange digte udkommer i disse år alternativt på små forlag og i små oplag. Alligevel vil folk gerne høre digte ved oplæsningsarrangementer, som der bliver flere og flere af. Interessen for lyrik er større end salgsmulighederne.

Det er derfor vigtigt at være med i L-gruppen, hvor ca. 120 lyrikere er organiseret.

Du kan se medlemmerne ved at klikke her.

L-styrelsen

Gruppens ledelse, L-styrelsen, arbejder – under Dansk Forfatterforenings bestyrelse – specielt for at forbedre lyrikernes økonomiske, juridiske, trykte og digitale vilkår.

L-styrelsen består pt. af:

Kirsten Marthedal (forkvinde)
Cindy Lynn Brown (næstformand)
Trine Juul (koordinator)
René Sandberg
Knud Steffen Nielsen
Kenneth Krabat

Nyheder med interesse for lyrikere samles og sendes via DFF’s nyhedsbreve til medlemmerne, og der arbejdes på at etablere kurser specielt for lyrikere gennem foreningens kursusudvalg.

Festlige og fagligt

Lyrikgruppen er et samlingssted, et miljø, en idebank. Derfor bruges  foreningslokalerne i Strandgade meget. Årets debutanter inviteres i april, der afholdes medlemsfester bl.a. sammen med andre skønlitterære forfattere i DFF, og lyrikgruppen i Strandgade er også stedet, hvor nordiske, internationale og danske digtere mødes, når der er digterbesøg i byen.

Gruppeforum

Som medlem af L-gruppen får du adgang til gruppens forum. For at komme ind i forum skal du logge på med dit login øverst på siden og efterfølgende vælge menupunktet Forum.

Vedtægter

Se L-gruppens vedtægter her.

Kontakt gruppeformanden

L-gruppens forkvinde er Kirsten Marthedal, som kan kontaktes her

2004 - 2018 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte