Max Ulrich Klinker

Udgivet på forlaget: Hovedland, Gjern

Udgivelsesår: oktober 2015

Alle udgivelser:
SMAK Novellesamling, EC Edition, Aarhus (2011)

Max Ulrich Klinkers bogforsider
  • Flyver i natten - Roman

Flyver i natten - Roman (2015)

Bogforsidens illustrator:Svetlana Makarenko

Flyver i natten foregår blandt pæne bohemer i København i 1980´erne. Det er før regnearkenes tid - livsnydere dominerer gadebilledet de aftener og nætter, hvor den 24 årige Gustav Nerben lader sig transportere fra musikværtshuse og diskoteker på jagt efter beruselser og uforpligtende sex. Gustav Nerben er pilot og flyver i mere end en forstand.

Handlingen i romanen foregår over 24 timer med blik tilbage på den opvækst, der har formet Gustav Nerbens liv. Romanen er inspireret af en rapport fra havarikommissionen.

Flyver i natten er en historie fra 1980´erne om mod og loyalitet, nihilisme og kærlighed.

• SMAK - Novellesamling

SMAK - Novellesamling (2011)

Bogforsidens illustrator:Anne-Lone Krog Møller

SMAK er en samling noveller, der fortæller om længslen og en søgen efter mening, der for den enkelte ender med et aktivt valg. Det kan være et positivt vendepunkt, men som også får konsekvenser for de nærmeste. Det er eksistentialistiske skæbnefortællinger, hvor hybris og nemesis spiller en stor rolle.

SMAK rummer spændende tænksomme og eftertænksomme moraler og problemstillinger, der kan filosoferes over. Der er stemning, atmosfære og stil. Novellerne er et åndehul og en oase i nutidens hastige billedstrøm.

Bibliotekerne: "... Vi forstår personerne under huden, og vi ser tydeligt gennem fortællerens øjne. Temaet er det eksistentialistiske, undersøgelsen af menneskesindet det centrale"

Nordjyske (5 stjerner): “SMAK er en debutsamling med klassisk format. Den ligger for nogles vedkommende i forlængelse af Thomas Manns novellekunst, bag andre rumsterer Somerset Maughams fashionable miljø. Under alle omstændigheder er Max Ulrich Klinker en fremragende stilist”.

SMAK henviser til det franske ord for et pludseligt kys (fr. smack), man ikke vil slippe.

Plusorddanskforfatterforening.dkNFORdanskforfatterforening.dk