Max Ulrich Klinker

Udgivelsesår: 2011

Max Ulrich Klinkers bogforsider
  • SMAK - Novellesamling

SMAK - Novellesamling (2011)

Bogforsidens illustrator:Anne-Lone Krog Møller

SMAK er en samling noveller, der fortæller om længslen og en søgen efter mening, der for den enkelte ender med et aktivt valg. Det kan være et positivt vendepunkt, men som også får konsekvenser for de nærmeste. Det er eksistentialistiske skæbnefortællinger, hvor hybris og nemesis spiller en stor rolle.

SMAK rummer spændende tænksomme og eftertænksomme moraler og problemstillinger, der kan filosoferes over. Der er stemning, atmosfære og stil. Novellerne er et åndehul og en oase i nutidens hastige billedstrøm.

Bibliotekerne: "... Vi forstår personerne under huden, og vi ser tydeligt gennem fortællerens øjne. Temaet er det eksistentialistiske, undersøgelsen af menneskesindet det centrale"

Nordjyske (5 stjerner): “SMAK er en debutsamling med klassisk format. Den ligger for nogles vedkommende i forlængelse af Thomas Manns novellekunst, bag andre rumsterer Somerset Maughams fashionable miljø. Under alle omstændigheder er Max Ulrich Klinker en fremragende stilist”.

SMAK henviser til det franske ord for et pludseligt kys (fr. smack), man ikke vil slippe.

PlusordForfatterbogladenNFORLitteraturtilskud.dk