Sanne Bertram

Sidst opdateret: 17. september 2020
Sanne Bertram

Beskrivelse:

Cand.phil. i spansk sprog og litteratur. Fagområde: skønlitteratur, biografier, børnebøger, hum. faglitteratur, teater-/ filmmanuskripter. Forlagskonsulent, redaktion, korrektur. Medlem af Dansk Oversætterforbunds bestyrelse 2011-2015. Medlem af PEN.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Abildgaardsgade 40, 2100 København Ø Land: Danmark Tlf: 35381146 Mobil: 40409195 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Spansk

Oversætter til:

Dansk
Forlag: Gyldendal Udgivelsesår: 1989

Carlos Fuentes: Den Gamle Gringo

I 1913 krydsede den da 71-årige amerikanske journalist og forfatter, Ambrose Bierce, grænsen mellem USA og Mexico. Derved kom han midt ind i en kaotisk og blodig revolution blandt Pancho Villas oprørstropper og forsvandt sporløst. Dette historiske mysterium har inspireret Carlos Fuentes til at skrive en fortælling om mennesker, der forvandles af kærlighed og politiske begivenheder på tværs af alder, geografiske grænser og socialt udgangspunkt. Harriet Winslow er romanens fortæller. Som gammel sidder hun tilbage i Washington og mindes. Skønt himlens stjerner slukkes, afgiver de lys længe efter, og på samme måde giver historien om den gamle gringo liv til den fyrre år yngre, amerikanskfødte Harriet. Også hun krydsede grænsen til Mexico for at finde sig selv.

Bogforsidens illustrator: Jesper Wetterslev