Sonja Kjærgaard Christiansen

Curriculum vitae Sonja Kjærgaard Christiansen Født: 22 05 1943 Civilstand: Gift, 2 børn Adresse: Lisas Alle 21, 5250 Odense SV Uddannelse: Autoriseret lægesekretær, Århus 1967 Beskæftigelse: Lægesekretær, Odense Universitetshospital 1968-1997 Deltaget i undervisning på Forfatterskolen, Odense 1997 Det er primært digte, der har min interesse, men noveller har også set dagens lys. Min egentlige debut var i 1992 med udgivelsen af børnesangbogen ”Godnat Måne - 33 børnesange”. Den handler om børn og deres hverdags lege og oplevelser. Publikationer: Digt som forord til Anders Dahlerup: Panorama Mellemøsten. Odense: Bremers Forlag, 1970. ”Godnat Måne – 33 børnesange”. Odense: Forlaget Sol 1992, 69 pp. Biblioteker, TV og radio. ”Godnat Måne – 33 børnesange”. Kasettebånd. Odense: Forlaget Sol 1994. ”Vildkatten”, p. 69-76 i novellesamlingen ”Vildskud- 97”. Bogense: Forlaget 44. ”Planeten Andersen”. Børnekulturhuset ”Fyrtøjet”. Odense 2007. ”Påske” I: Påske. Verdens Poesidag 21/03/08. Odense Centralbibliotek 2008.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Lisas Allé 21, 5250 Odense SV Land: Danmark Tlf: 6617 0771 E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere

Udgivelser

Seneste udgivelse: Vildkatten ,
Forlag: Forlaget 44, Bogense
Udgivelsesår: 1997

”Godnat Måne – 33 børnesange”. Odense: Forlaget
Sol 1992, 69 pp. Biblioteker, TV og radio.

”Godnat Måne – 33 børnesange”. Kasettebånd.
Odense: Forlaget Sol 1994.

”Planeten Andersen”. Børnekulturhuset ”Fyrtøjet”.
Odense 2007.

”Påske” I: Påske. Verdens Poesidag 21/03/08.
Odense Centralbibliotek 2008.