Susie Kim Haxthausen

Sidst opdateret: 11. april 2023
Susie Kim Haxthausen

Beskrivelse:

I de senere år, først og fremmest eventyrdigter og fortæller. I oktober 2022 udgav jeg dog endnu en roman, "Mosekonens datter".

Kontaktoplysninger:

Adresse: Nørrevangsvej 87, 4581 Rørvig Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Flere referencer:

www.susiehx.dk

Udgivelser

Seneste udgivelse: “Mosekonens datter”
Forlag: Forlaget Alhamba
Udgivelsesår: 2022

2010: Leder af ugekursus på Nordisk Fortællerseminar på Gotland.
2004-2020 Medlem af den dansk-svenske fortællergruppe Beretterakademiet. Interne seminarer med bl.a. Anders Granström, Brian Hansen, Jan Blake og Jens Arentzen. Jeg har optrådt på skoler, biblioteker og fortællerscener, ved private og offentlige arrangementer, i foreninger, radio og TV med egne historier og digte.
2002-04: En række kurser i mundtlig fortælling, i Dansk Forfatterforenings regi. Undervisere var Ulla Ryum, Christina Claesson, Kirsten Tonsgård, Kathrine Faber, og først og fremmest Vigga Bro.

Publikationer
2022: Mosekonens datter, Forlaget Alhambra
2017: Øst for Vesterhavet (antologi), Foreningen Litteratur
2016: Vi var engang på Lodsoldermandsgården, Forlaget Underskoven
2012: 117 stemmer (antologi), Forlaget Epilog
2009: Artikel i Dansk Forfatterforenings medlemsblad Forfatteren: ”Spring ud af bogen!”
2004: Medvirkende i antologien ”Med alderen.” Redaktør Sabine Celeste Svendsen. Aschehoug.
2003: Medvirkende i antologien ”Nu kan Hald være mere end nok” Hald Hovedgaard.
2002: Medvirkende i bogen om danske børnebogsillustratorer ”Landet længere væk” Høst & Søn.
1998: Redigering af Elisabeth Levys “Et dukkehus i Nyhavn,” Borgens forlag. Udg. post mortum.
1998: Børnebogen “Drengen som elskede at klatre i træer”, Borgen.
1993: “noget af – Historien om Forældre og Fødsel. Dansk Institut for Klinisk Epidemiologi. Udgivet 2017 som e-bog på Lindhardt & Ringhof.
1993: Romanen “Mette død og borte”, Hekla. Også udgivet som lydbog.
Udgivet 2017 som e-bog på Lindhardt & Ringhof
1991 og frem: Diverse kronikker, tidsskriftsartikler m.m.
1987: WHO/EUROs lægemiddelprogram. Rap¬porten “15 lives with tranquil¬lizers,” i samarbejde med Professor M.N.G. Dukes.
1987: Medvirkende i M.E.Vartanian et al. ”Tranquillizing Drugs” om brug af nervemedicin i Europa. Elsevier Science Publishers.
1985: Romanen “Disse blå øjne”, Hekla.
1978: “Dig og mig og vi tre”, Gyldendal. Oversat til svensk. Udgivet 2017 som e-bog på Lindhardt & Ringhof.

Film og video
1989: Tegnefilmen “Take Care”, for WHO/EURO. Animation Jannik Hastrup.
1987: Video om salg af lægemidler: “Good morning Mrs Dealer”; manu¬skript i samarbejde med farmaceut Inga Lunde, for WHO/EURO.
1985: Video om medi¬¬¬cin¬misbrug: “What would you do for Inger?”, ¬for WHO/EURO.
1980: Produktion, manuskript og instruktion af filmen “Dig og mig og vi tre” (Udlejn.S¬FC¬).
1974: Filmen “Vi føder vores barn”, manuskript og instruktion (Udlejn.S¬FC).