Grit Niklasson

Sidst opdateret: 24. oktober 2023
Grit Niklasson

Beskrivelse:

Jeg bor i det forblæste og charmerende nordvestlige Jylland. Med en fortid som jordemoder, socialrådgiver, pædagog, cand. scient. soc. og ph.d. i sociologi har jeg de seneste mange år undervist på professionsuddannelser og på universiteter og formidlet faglitteratur på både akademisk og populærvidenskabeligt plan. Nu er skønlitteratur kommet med på paletten.

Tilbyder også:

Jeg holder gerne foredrag om mine bøger og de etiske og menneskelige dilemmaer og spørgsmål, de rejser.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Klim Strandvej 80, 9690 Fjerritslev
Klim
Land: Danmark Mobil: 40448680 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe, De skønlitterære, Aarhusgruppen, Nordjyllandsgruppen

Online Referencer:

Forlag: Powerpress Udgivelsesår: 2018

Vold uden mærker

Han er i hendes hoved.
Han styrer hendes liv.
Han nedbryder hende så hun til sidst er helt, helt alene.

En roman om psykisk vold

Birgit forsvinder langsomt, og hendes personlighed smuldrer for øjnene af hendes nærmeste – børn familie og venner. Finder hun nogensinde tilbage til sig selv igen…

Lige fra barnsben har Birgit savnet kærligheden. Hun er vokset op med en tyrannisk far og en svag mor, der altid dukkede nakken.

Længslen efter kærlighed, nærhed og tryghed fører Birgit igennem det ene ensomme ægteskab og parforhold efter det andet. Hun forelsker sig i mænd, der ikke viser hende den interesse, som hun så intenst søger – indtil hun møder Holger, som overtager hele hendes liv.

En roman om en kvindes uopfyldte behov for kærlighed og om den søgen efter mænd, som resulterer i, at hun mister sig selv og sine nærmeste – ikke i kærlighedens navn, men som offer for psykisk vold.

Manipulation af et andet menneske er en meget avanceret form for psykisk vold. Din partner kan gradvist overtage dine tanker, præge din identitet og dermed dine valg og handlemåder. Det kan gøres så snedigt, at du faktisk ikke opdager, det sker – fordi han hverken slår dig, nedgør dig eller ignorerer dig. Tværtimod smigrer han dig og køber gaver til dig, han forkæler dig på mange måder.

Men langsomt – mens du nyder opmærksomheden og den værdsættelse, du oplever – får han dig stille og roligt til at afstå fra det liv, du holder af og fra de mennesker, du elsker. Hans tilstedeværelse i dit liv fremstår som det vigtigste for dig, netop fordi han får dig til at føle dig elsket.

Måske står du så en dag og ser skræmmende klart, hvad der er kommet snigende, og du tager et valg om at gå. Men det mest sandsynlige er, at du længe inden dette tidspunkt er blevet fjernet så langt fra alt det, der før havde betydning for dig, at der ikke er nogen vej tilbage, og at du er helt i manipulatorens vold.