Henrik Nilaus

Sidst opdateret: 21. januar 2021
Henrik Nilaus

Kontaktoplysninger:

Adresse: Slotsvænget 21 B, 3400 Hillerød Land: Danmark Mobil: 22772975 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Online Referencer:

Flere referencer:

www.forlagetnordmaj.dk

Forlag: People'sPress Jr. Udgivelsesår: 2011

Pinligt! Dittes valg

Pinligt! Dittes valg er den 5. og sidste bog i serien, og handler om Dittes sidste tre måneder på sin efterskole.

Bogforsidens illustrator: LineJ

Ditte har glædet sig vanvittig meget til turen til Færøerne, men den går ikke helt, som hun havde regnet med. Det gør det heller ikke med forholdet til Alexander. I det hele taget er der ikke ret meget, der går, som Ditte havde regnet med. Og hun bliver hele tiden stillet over for valg: Hvad skal hun gøre med Alexander? Skal hun tro på stjernetegn og horoskoper? Hvad vil hun med sin fremtid? Og midt i alle disse spørgsmål, går det pludselig op for hende, at efterskolen er ved at være slut. Selvom deres lærere siger, at der er et liv efter efterskolen, så er det svært at tro. Tanken om at skulle skilles fra alle sine venner, er ikke til at bære. Det er det heller ikke igen at skulle flytte hjem til verdens mest pinlige far, en mor man ikke kan have hemmeligheder for, en alt for klog storebror og hendes vildt irriterende lillesøster.
Hjemme venter oven i købet to store overraskelser, hvor hun helt klart godt kunne have undværet den ene …