Max Ulrich Klinker

Sidst opdateret: 21. januar 2024
Max Ulrich Klinker

Beskrivelse:

Max Ulrich Klinker, født i oktober 1965 på Frederiksberg og opvokset primært i Østerbrogadekvarteret i København, er uddannet civilpilot og jurist. Tidligere pilot i SAS. Forinden pilot i andre luftfartsselskaber med bl. a. operationer i Afrika, og desuden flyveinstruktør. Holder dansk og fransk advokatbeskikkelse. Bosat i Sydfrankrig gennem en snes år, tidligere i indre København og Hellerup.

Er forfatter til adskillige skønlitterære tekster, artikler og essays. Debuterede i 2011 med novellesamlingen SMAK.

Forfatterportræt - se nedenfor (links)

Kontaktoplysninger:

Mobil: 0033671369955 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Hovedland Udgivelsesår: 2015

Flyver i natten (roman)

Flyver i natten foregår blandt pæne bohemer i København i 1980´erne. Det er før regnearkenes tid - livsnydere dominerer gadebilledet de aftener og nætter, hvor den 24 årige Gustav Nerben lader sig transportere fra diskoteker på jagt efter beruselser og kvinder.

Handlingen i romanen foregår over 24 timer med blik tilbage på den opvækst, der har formet Gustav Nerbens liv. Romanen er inspireret af en rapport fra havarikommissionen.

Flyver i natten er en historie fra 1980´erne om mod og loyalitet, nihilisme og kærlighed.

* * *

POLITIKEN: "Lidt ungdom à la Rifbjerg, lidt barndom à la Branner... Men med egen stemme og nøgterne prosa om livet mellem flyvere og deres blandingsgods af engelsk fagsprog og maskuline facade."

BOGSYN.DK: "Vi sidder så her med en udgivelse, hvor dialogerne er ualmindeligt lækre, skarpe, formfuldendte, veldrejede og vedkommende. Sprogets skarpe tænder er hvæsset, ligesom research og datoangivelse er helt på plads."

BIBLIOTEKERNE: "Konceptuel roman hvor tilbageblikkene bruges til at beskrive Gustav som person, mens flyvningen i romanens nutid er den spændingsmættede rammefortælling, hvor is og kulde spiller en central rolle."

Bogforsidens illustrator: Svetlana Makarenko

Udgives som bog, e-bog og indlæst lydbog (indlæst af Torben Christensen)

Udgivelsesdato: 16. oktober 2015

FLYVER I NATTEN omtalt på BOG.NU