Max Ulrich Klinker

Sidst opdateret: 21. januar 2024
Max Ulrich Klinker

Beskrivelse:

Max Ulrich Klinker, født i oktober 1965 på Frederiksberg og opvokset primært i Østerbrogadekvarteret i København, er uddannet civilpilot og jurist. Tidligere pilot i SAS. Forinden pilot i andre luftfartsselskaber med bl. a. operationer i Afrika, og desuden flyveinstruktør. Holder dansk og fransk advokatbeskikkelse. Bosat i Sydfrankrig gennem en snes år, tidligere i indre København og Hellerup.

Er forfatter til adskillige skønlitterære tekster, artikler og essays. Debuterede i 2011 med novellesamlingen SMAK.

Forfatterportræt - se nedenfor (links)

Kontaktoplysninger:

Mobil: 0033671369955 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Danske Flyveres Fond Udgivelsesår: 2017

Med Danske Flyvere på vingerne i 100 år

Antologi og festskrift over dansk flyvning gennem 100 år udgivet i anledning af foreningen Danske Flyveres jubilæum den 18. august 2017. Knap 50 piloter har bidraget med forskellige punktnedslag i dansk flyvnings historie - såvel civilt som militært. Redaktion ved Bent Aalbæk-Nielsen (287 sider, illustreret).

Forfatter til indlæg Dansk Flyvnings Guldalder om den første tid på Kløvermarken, København i 1910 med fokus på flyvepionererne Alfred Nervø og Robert Svendsen samt indlæg om det danske luftfartsselskab Business Flight of Scandinavia, Dragør.

* * *

Bogforsidens illustrator: Bent Aalbæk-Nielsen

Udgivelsesdato: 18. august 2017

DANSKE FLYVERE omtale på BOG.NU (begrænset)

Foreningen Danske Flyvere fylder 100 år. Højtidelighed ved Flyvermonumentet over for Stadsgraven i København med taler og overflyvning – og bogudgivelse. Fredag 18. august 2017.

Danske Flyvere

Paris Dakar Rallye N´Djamena, Tchad

Mellemlanding i N´Djamena, Tchad (Afrika) i januar 1990. To besætningsmedlemmer hos Business Flight of Scandinavia, heriblandt forfatteren (artikelbidrag til jubilæumsbogen).