File Not Found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

• Check your spelling
  • Return to the home page
  • Click the Back button

Merlin P. Mann

Sidst opdateret: 23. maj 2022
Merlin P. Mann

Beskrivelse:

Forfatter, manuskriptforfatter og dramatiker.

Født 1971 i San Francisco, Californien, opvokset i Danmark med en dansk mor og amerikansk far. Bor i København med kone og fem børn. Skriver primært til børn og unge og ofte i de “fantastiske” genrer: Fantasy, Science Fiction, Horror.

Karrieren begyndte med bogudgaver af Disney- og Pixarfilm, men i 2005 udkom første bind af hovedværket Taynikma. Bogserien er en blanding af tegneserie og fantasyroman lavet sammen med tegneren Jan Kjær. Det blev til 18 bøger på 13 forskellige sprog, og serien har samlet solgt mere en 500.000 eksemplarer. Det blev også til film-, spil- og teaterversioner af universet.

Tog i 2010-11 master class i manuskriptskrivning fra Den Danske Filmskole og skrev derefter for DR Radiodrama i flere år. Har også skrevet dramatik, film og sammen med forfatteren Sanne Munk Jensen tv-serien 'Mias magiske verden' (24 afsnit), der er solgt til hele skandinavien, England og USA.

Har undervist i manuskriptskrivning på Animation Workshop i Viborg og holder foredrag og workshops for både børn og voksne. Desuden story- og konceptudvikling for bl.a. LEGO, TV2 og mange flere.

Kontaktoplysninger:

E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen