Peter Hermann

Sidst opdateret: 16. april 2018
Peter Hermann

Arbejdsområde: illustrationer til børne- og ungdomsbøger. illustrationer til magasiner, avistegninger, retssalstegninger.
Uddannelse: The Kubert School i USA Designskolen Kolding. Anerkendelse: Legat fra Prins Joachim og Prinsesse Alexandra, 1998 Legat fra Kulturministeriet, 1998 SNDS 2005 Award of Excellence for newspaper section cover, Dagbladene, Årets Avisside 2009, Award of Excellence for newspaper frontpage. Kunder: The New York Times, The Boston Globe, Sierra Magazine, Businessweek, Ud&Se, Klassisk, Kristeligt Dagblad, Tænk, BUPL, Socialpædagogen, Special-Pædagogisk Forlag, Forlaget Elysion, Turbine Forlaget, Danmarks Radio, TV2, Eksistensen.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Luleåvej 11, 6950 Ringkøbing Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen, Illustratorgruppen

Besøg mig på:

Forlag: Special-Pædagogisk Forlag Udgivelsesår: 2016

Springet

Kirsten Ahlburg / Peter Hermann

Freja og Emma er veninder. Freja synes, at Emma er sej, fordi hun skal springe i faldskærm. Til gengæld synes Emma, at Freja er modig, fordi hun går til ridning. Emma er bange for heste, så hun nøjes med at kigge på.

Emma inviterer Freja og Oliver med ud på flyvepladsen, for at se hendes første spring. Freja er lidt forelsket i Oliver, så hun føler sig heldig, fordi hun skal være alene med ham. Emma lander, det var en fantastisk oplevelse, og hun foreslår, at Freja også prøver. Oliver vil gerne kigge på, hvis Freja også vil springe – men tør hun?

springet_svoemmehal_670

springet_hest_opslag_670