Eva Maria Fredensborg

Besøg mig på:

Forlag: Politikens Forlag Udgivelsesår: 2015

I blinde

Politikommissær Carl Pedersen kæmper for at forlige sig med sin kones død, og da han opdager, at offeret i en drabssag er en af hans søns barndomskammerater, lyver han for ikke at blive sat af sagen.
Allerede her burde den ellers rationelle efterforsker vide, at han er gået for langt, men noget i sagen om drabet på Daniel Kofoed sender Carls moralske kompas ud af kurs. Sammen med profileringsekspert Robert Strand og sociolog Asta Qvist får han til opgave at indkredse gerningsmandens motiv i en sag, der fører teamet dybt ind i det københavnske hash- og bandemiljø og helt om bag kulisserne i Superligaen.
For Carl bliver opklaringsarbejdet en ubehagelig påmindelse om, at man aldrig for alvor kan kende et andet menneske, og inden drabsmanden er fundet, må han erkende, at han ikke engang kender sig selv. I blinde afslutter trilogien om Robert Strand & Co., som også består af Én gang morder og Min mund er lukket.