Anja Klemp Vilgaard

Sidst opdateret: 15. februar 2022
Anja Klemp Vilgaard
Forfatter, forlægger og strategisk storyteller - med kontor på Kronborg Slot.

Beskrivelse:

HISTORIER ER LIMEN MELLEM MENNESKER

Når vi fortæller historier om os selv, vores liv, vores erfaringer, vores kriser såvel som vores sejre, så bliver vi tydeligere som mennesker. Vi giver andre mulighed for at spejle sig i os, forstå vores anderledes valg og værdier - og måske endda finde ud af at vi er skåret af det samme stykke.

Historier for os til at gispe, gyse, græde og grine i fremmede mennesker selskab. De giver os en flig af virkeligheden som den ser ud fra den 'anden side' - og de skaber mening i en kaotisk, fragmenteret og ofte helt igennem uoverskuelig verden.

Dette er årsagen til at jeg kalder mig selv for historiefortæller - og har viet mit arbejdsliv som forfatter og 'strategisk storyteller' for erhvervslivet. Jeg er den runde form der træder ind i en mere firkantet og nålestribet verden - den stemme, der taler efter at have samlet på erfaringer fra nær og fjern. Fra gulv til loft. Fra lav såvel som høj.

Dette et drivkraften bag mit lille mikroforlag Get Ajour Forlag (www.getajourforlag.dk), der i overensstemmelse med ovenstående udgiver historier, der "underholder, giver stof til eftertanke og inspirerer. Bøger med et menneskeligt ansigt, der bruger personlige fortællinger og praktisk funderet faglighed til at skabe bro, viden og fællesskab."

Kontakt Oplysninger:

Land: Danmark Tlf: 20686934 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 20843144

Medlem Af:

Faglitterære gruppe, Læremiddelgruppen, Kvindelige Forfattere

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Get Ajour Forlag Udgivelsesår: 2015

Fortællingen styrker forretningen

Overvejer du at anvende den strategiske storytelling i din virksomhed? Kunne du som leder godt tænke dig at brænde bedre igennem - med gode eksempler fra hverdagen? Har du brug for at blive bedre til at fortælle, hvad det er du er dygtige til - og hvordan det skiller dig ud fra alle de andre på markedet?

Så er denne bog noget for dig. En let lille appetitvækker og inspirator til begrebet 'Strategisk storytelling'. Hurtigt læst, nem at anvende og med en hel masse gode eksempler på hvorfor, hvornår og ikke mindst 'hvordan' storytelling virker.

Dette er ikke en bog, der forsøger at overbevise dig om glæderne ved historifortælling på baggrund af forskning, analyse eller repræsentativitet. Det er derimod en bog, der har til hensigt at inspirere dig, på grund af sin åbenlyse argumentation, erfaringer fra et liv med formidling, rådgivning, spændende udfordringer og masser af gode, lærerige historier.

Der er selvfølgelig henvisninger til en masse undersøgelser, fakta og forskning i bogen, men det er nemlig et væsentligt element for forståelsen af indholdet, at der også er en vis portion underholdning, følelsen af at være i ‘godt selskab’ og fremfor alt at blive klogere gennem aha-oplevelser og i at kunne genkende sig selv. Det er jo lige præcis det, som storytelling handler om.