Lars Poulsen

Sidst opdateret: 31. august 2022
Lars Poulsen

Oversætter skønlitteratur fra svensk og engelsk til dansk.
Indlæser lydbøger i eget studie.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: 7140 Stouby Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail
Forlag: Dreamlitt
Oversat fra engelsk(US)

Udgivelsesår: 2022

Project Hail Mary

EN ENLIG ASTRONAUT. EN UMULIG MISSION. EN VEJ, HAN ALDRIG HAVDE FORESTILLET SIG. Ryland Grace er den eneste overlevende på en desperat, sidste-chance-mission – og hvis han fejler, vil menneskeheden på Jorden selv gå til grunde. Bortset fra at han ikke er klar over det lige nu. Han kan ikke engang huske, hvad han hedder, og endnu mindre hvad hans opgave går ud på, eller hvordan han skal udføre den. Det eneste, han ved, er, at han har sovet i meget, meget lang tid. Og at han netop er blevet vækket, blot for at opdage, at han befinder sig millioner af mil hjemmefra, uden andet end to lig som selskab. Hans besætningsvenner er døde, hans hukommelse vender tåget tilbage, og Ryland indser, at han nu står overfor en umulig opgave. Mens han drøner gennem det tomme rum på sit lille skib, er det op til ham at lægge et umuligt videnskabeligt puslespil – og overvinde truslen om udryddelse af vores art. Og mens uret tikker, og de nærmeste mennesker er lysår væk, er han nødt til at gøre det alene. Eller er han? Project Hail Mary, et uimodståeligt interstellart eventyr, som kun Andy Weir kan finde på, er en fortælling om opdagelse, spekulation og overlevelse, der er en rival til The Martian – samtidig med at den tager os med til steder, vi aldrig havde drømt om.

Af Andy Weir

Org. titel: Project Hail Mary