Gunnar Wille

Sidst opdateret: 8. oktober 2019
Gunnar Wille

Uddannelsesleder Emeritus på Den Danske Filmskole, forfatter, animationsinstruktør og illustrator. Har arbejdet som skabende kunstner med film, teater, bøger og TV i mere end 45 år. Har skrevet, instrueret og designet TV-serier. Skrevet, designet og instrueret animerede film. Skrevet og dramatiseret serier for radio. Har skrevet og illustreret 40 bøger for børn. Samt skrevet, illustreret og scenograferet teaterstykker og indspillet et utal af audio visuelle fortællinger med eksperimentell e lydsider. Har udviklet og eksperimenteret med computeranimationsprogrammer. Opført eksperimentelle lydkoncerter og multi medieevents. Har skabt animationsinstruktøruddannelsen på Den Danske filmskole og har fra1992 til 2016 været leder af samme.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Toftebakkevej 14, 1, 2500 Valby Land: Danmark Tlf: 40461194 E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen, Illustratorgruppen

Besøg mig på:

Forlag: Jensen & Dalgaard Udgivelsesår: 2017

Den bange dreng

Gunvald er en fabelagtig fortæller og hans brødre elsker at lege med i de dramatiske lege, han skaber med sine spændende historier.
Men da to gangster-agtige mænd dukker op i haven og hævder, at de kender hans far fra krigens tid, begynder virkeligheden at ligne fantasien i uhyggelig grad.
Pludselig handler det om våben og guld, og på under ét døgn forvandles Gunvalds hjem fra en sommeridyl til et eksplosivt og farligt mysterium.
Den bange dreng er første bog i serien ‘De Wille Drenge’; en planlagt serie på seks bind om en række drenge der, ved hjælp af et skjult rum i en lejlighed tæt på Rundetårn, kan rejse på kryds og tværs i tid og rum – fra urtiden til en fjern fremtid. Men drengene forfølges af en gruppe grådige mænd, som vil have fingre i naziskatte og inka-guld.