Joan Margrethe Dansberg

Sidst opdateret: 17. juli 2023
Joan Margrethe Dansberg

Beskrivelse:

Kontoruddannet, har altid skrevet, men kom først rigtigt i gang med udgivelser i 1997. Drives som regel til at skrive om emner, hvor jeg undrer mig, eller hvor min retfærdighedssans bliver udfordret.

De senere år har jeg skrevet om cirkushistorie baseret på artisters erindringer.

Tilbyder også:

Foredrag om det historiske cirkusmiljø.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Lundehusvej 3, 1.-2, 4300 Holbæk Land: Danmark Mobil: 40154411 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Lunden Udgivelsesår: 2018

Broderparten

En sen eftermiddag i november finder Maria ud af, at hendes hjerneskadede og demente mand, Bjørn, ikke blot er på besøg hos sin bror, men at han er blevet bortført. Bjørns tøj, toiletgrejer, værktøj og bil er væk fra sommerhuset, hvor ægteparret har boet i længere tid.
Maria bliver herefter bombarderet med beskyldninger: Hun vil slå sin mand ihjel, hun har taget af firmaets kasse, og hun har forsøgt at tilrane sig magten i firmaet. Bag beskyldningerne står Bjørns bror, Stefan, der utilsløret − sammen med to advokater – prøver at overtage det firma, som Maria og Bjørn har drevet sammen i mere end 20 år.
Maria er en stærk kvinde. Udover at passe det fælles firma, har hun også taget sig af sin hjerneskadede mand i halvandet år, lært ham sproget på ny og lagt krop til hans nye, aggressive adfærd.
Kan hun mon også klare kampen mod svogeren Stefan og de to advokater, som er engageret i Bjørns navn?