File Not Found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

• Check your spelling
  • Return to the home page
  • Click the Back button

Annegret Friedrichsen

Sidst opdateret: 12. august 2022
Annegret Friedrichsen

Beskrivelse:

Opvokset i det danske mindretal i Sydslesvig i Nordtyskland, siden studietiden bosat i København. Mag.art. i litteraturvidenskab fra Københavns Universitet, ph.d. i tysk litteratur med en afhandling om poesi i sprogundervisningen. Tidligere adjunkt på Danmarks Lærerhøjskole og ekstern lektor i tysk litteratur og litteraturpædagogik på Danmarks Pædagogiske Universitet, derefter ansat som forskningsbibliotekar på AU Library, Emdrup i København (Det Kongelige Bibliotek).
Har ud over bl.a. en række faglitterære artikler i tidsskrifter samt bidrag til antologier udgivet tre børnebøger og to skønlitterære værker: Kortromanen "Porcelænskvinden" (også udkommet på tysk) og romanen "Astrids somre".

Kontaktoplysninger:

Medlem Af: