Karsten Mungo Madsen

Sidst opdateret: 17. juli 2023
Karsten Mungo Madsen

Forfatter, illustrator, tegneserietegner, animationsinstruktør, manuskriptforfatter,

Kontaktoplysninger:

Adresse: Hovmarksvej 61, 2920 Charlottenlund Land: Danmark Tlf: 40373876 E-mail: Klik for at se e-mail

Illustratorgruppen, BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Storytel Original Udgivelsesår: 2019

Det Blå Bjerg: Valravnen

Vinder af Mofibo Awards 2020 i kategorien Årets børnebog.

Siv er 12 år. Hun keder sig. Hun drømmer om at blive detektiv. Hun bor på et pigehjem for valkyrier på toppen af Det Blå Bjerg. En dag skal Siv på skoleudflugt til menneskebyen for foden af bjerget. For ikke at blive afsløret, forvandler valkyriepigerne sig til duer inden de flyver ind i byen.
Ask er også 12 år. Han drømmer om at blive rig, men lever på gaden, og må stjæle for at holde sulten fra døren. En dag finder han bevidstløs due, men da han samler den op, vågner den og forvandles i et glimt til en smuk valkyriepige. Den smukkeste pige Ask nogensinde har set. Han vidste slet ikke, at der fandtes valkyrier. Men så bliver hun til en due igen og flyver væk.
Det Blå Bjerg er et eventyr om drengen Ask og valkyriepigen Siv og deres venskab, som har svære vilkår. De tilhører forskellige verdener og har vidt forskellige liv. Men på forunderlig vis krydses deres veje gang på gang, og et stærkt venskab kender ingen grænser.
I første del "Valravnen" drager Ask afsted op ad bjerget på skattejagt efter magiske guldæbler, der forhåbentlig kan gøre ham rig. Siv ser en valravn, et ondt monster fra sagatiden, som hun følger efter, gennem skyerne, ned på bjerget, hvor utallige farer lurer.

Indlæst af Nicolaj Kopernikus