Rie Skovgaard

Sidst opdateret: 4. marts 2021
Rie Skovgaard

Jeg er forfatter og illustrator. Jeg skriver og tegner fordi jeg elsker det.

Jeg indgår i forfatter- og skrivefællesskaber for at sikre en høj kvalitet og skabe bøger og materialer der bidrager til leg, læring og gode øjeblikke for både børn og voksne. Jeg er engageret i frivilligt arbejde, herunder bestyrelsesformand i Coding Pirates Ballerup, Egedal Erhverv bestyrelse og kontaktforælder i skolen.

Privat er jeg bosat i Smørum med min mand, 3 hjemmeboende drenge (8-19 år) og vores lille hund Luey.
Min baggrund er 20 år indenfor kommunikation, marketing og reklame.

Kontakt mig gerne hvis du har nogen spørgsmål til materialer eller bøger

Kontaktoplysninger:

Adresse: Rugvej 27 a, 2765 Smørum Land: Danmark Tlf: 60353076 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 26254892

Illustratorgruppen, BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Aksel Udgivelsesår: 2019

Bogen om alting, ingenting, Emil og dragen

Guiden indeholder alt, hvad der skal til for at komme godt i gang med at lave fortællinger. Bogen er skrevet i et sprog, så alle kan være med. Læs den fra start til slut, eller spring rundt i den. Brug de konkrete råd til at få sat skub i fantasien. Kom godt i gang – sammen med dit barn

Anmelderrost guidebog! – Styrk sprog og fantasi.

“En dejlig bog at få i hænderne, både layout- og indholdsmæssigt. Bogen giver inspiration til at kreere fortællinger sammen med sine børn. Der er et godt samspil mellem den teoretiske del og måden at føre den ud i livet.”  – Lektørudtalelse, DBC

“Jeg ser personligt en stor gevinst ved at få børn til aktivt at deltage i fortællerprocessen.” – Maria Kjems Christensen/ cand. mag i lingvistik

“Bogen er skøn at læse og en fryd for dét øje som elsker den kreative layout. Den er meget nem at gå til, nem at forstå, og så er den ikke længere, end det kan selv de travleste børnefamilier nok også finde tid til.” – Birgitte Albæk Henriksen/Cand.Mag. i Audiologopædi ,Privatpraktiserende talepædagog

“Bogen er nem og ligetil at komme i gang med, og når man begynder at lege fortælleleg, vil man opdage, at det styrker børnenes sprog og kreativitet.” – paedagogiskbogklub.dk