Marie-Louise Ravnsberg

Sidst opdateret: 19. april 2024
Marie-Louise Ravnsberg

Marie-Louise Ravnsberg er født i 1971. Hun har studeret dansk litteratur på Københavns Universitet suppleret med en Mastergrad i Retorik fra Aarhus Universitet. I 2021 har hun desuden taget en forfatteruddannelse fra Gladiatorskolen.

Et tidligt barndomsmøde med bøger af forfattere som Tove Ditlevsen og Jacob Bech Nygaard har lagt grunden til en livslang glæde ved god litteratur og en stor kærlighed til det danske sprog.

Professionelt har Marie-Louise i mange år skrevet artikler og noveller til forskellige medier; i de seneste år suppleret med digte og salmer. Men lysten til at skrive et større værk er vokset gennem årene og er 15. september 2022 resulteret i debutromanen "Stines sonetter" fra forlaget Lindbak+Lindbak. Næste roman, “Måske for altid” udkom19. september 2023 som første del i serien “Hjerternes sang”; 2. del, “Hjertet lyver ikke” udkom 15. april 2024.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 2100 København Ø Land: Danmark

De skønlitterære

Forlag: Lindbak+Lindbak Udgivelsesår: 2022

Stines Sonetter

14-årige Stine dør under tragiske omstændigheder og efterlader et tomrum i sin familie. Et rungende minde, som erstatter den virkelighed, der også var Stine. På godt og ondt. En virkelighed, som kun eksisterer i spredte fragmenter hos dem, der er ladt tilbage.

Stine efterlader også 14 sonetter. Skrevet til hende af en ukendt. Fragmenterne fletter sig om sonetterne, og tilsammen tegner de et billede af Stine. Eller flere billeder. For sådan er det for os mennesker. Små brikker af sandhed og usandhed danner det aftryk, vi sætter her på jorden. Alle, der har mødt os, kender os, men ingen kender os rigtigt.

Fragmenterne fortælles af Stines mor og lillesøster og handler om livet før, med og efter Stine, men måske mest af alt om de svære følelser, der opstår, når en mor elsker sit ene barn mere end de andre.