Lotte Garbers

Sidst opdateret: 11. juni 2023
Lotte Garbers

Beskrivelse:

Hvad er jeg for en? Jeg er oprindelig uddannet som cand.merc.int. fra Handelshøjskolen i København. Efter jobs i NKT som projektleder og som administrationschef i Microsoft besluttede jeg i 1999 at blive forfatter. I 1999 debuterede jeg med For egen vinding - det første skønlitterære, jeg nogensinde havde skrevet. Seneste udgivelse er en roman under titlen "MEDGIFT" på forlaget People's 2022. Legatophold: maj 2007 Biskops Arnö, Sverige, oktober 2005 San Cataldo, Italien. Legater: 2008 arbejdslegat fra Statens Kunstfond, 2005 Kunststyrelsens PR pulje Blå Bog: siden 2012.
Arbejder siden 2015 som fast konsulent for forlaget Gyldendal. Laver forfatterpleje og politisk strategi. Var formand for forfatterforeningen 2009-2012.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vesterfælledvej 66B, 5. th., 1799 København V. Land: Danmark Mobil: 29272213 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Centrum Udgivelsesår: 2001

Go’ nu nat

ORD - novelle til samlingen "Go’ nu nat".

Om en ensom voyeur, som evner at vokse sig ud af sin tavse tilværelse ved hjælp af et æble. Måske lidt forstadier til al det erotik, jeg har rodet med siden? Go' nu nat er en samling af noveller til velgørenhed for Læger uden grænser, og der er bidragydere som Klaus Rifbjerg, Søs Fenger og Kirsten Thorup iblandt.

Denne novelle er i øvrigt mit første forsøg på at skrive en novelle. Og som oftest med noveller: en bestillingsopgave.

Du kan læse noget af novellen her, hvis du orker at taste adressen: https://issuu.com/lottegarbers/docs/go_nu_nat

go_nu_nat