Anna Elisabeth Vibe Eckhoff

Sidst opdateret: 1. marts 2024
Anna Elisabeth Vibe Eckhoff

Beskrivelse:

Anna Eckhoff har seks børn og arbejdede med store administrative edb-systemer i Danmark, men skiftede i en alder af 56 år karriere og forlod sine to yngste børn, mens de stadig gik i gymnasiet. Hun arbejdede i verdens brændpunkter i Afghanistan og Mellemøsten for Ngo’er, FN og EU i 15 år. Hun arbejdede primært som administrationschef med ansvar for regnskaber, administration, personale, logistik, indkøb og IT. I juli 2023 besøgte Anna palæstinensiske flygtningelejre i Libanon, hvor hun bl.a. interviewede den politiske leder af Hamas. Hun har skrevet bogen ”Sporskifte et liv i verdens brændpunkter”, der udkom i 2. redigerede udgave i oktober 2022 og på engelsk med titlen ”A New Beginning: Life on the Frontlines”.

Fotograf: Per Morten Abrahamsen

Anna Eckhoff er medlem af det prestigefyldte Middle East Institute i Washington D.C og har fulgt en række mellemøstinstitutioner i USA i en årrække. I 2022 besøgte hun Washington D.C. for at få opdateret sin viden om Mellemøsten.

Medlem af:
Udenrigspolitisk Selskab, København, Danmark
Middle East Institute (MEI), Washington D.C., USA
Dansk Forfatterforening, Danmark.

Tilbyder også:

Foredrag
Anna Eckhoff fortæller i foredraget om sin personlige og professionelle baggrund i Danmark. Hun fortæller, hvilken betydning hendes sporskifte havde for hendes familie, og hvilke udfordringer hun oplevede, da hun skiftede karriere for at kunne få tilfredsstillet sine drømme om et spændende og eventyrligt liv. Hun fik et indgående kendskab til Mellemøstens historie og politiske udfordringer, som hun fortæller om i foredraget. Hun har bl.a. oplevet konsekvenserne af den russiske invasion af republikken Tjetjenien, den amerikanske invasion i Afghanistan og Irak, det arabiske forår i Libyen og Tunesien, den palæstinensiske/israelske konflikt og borgerkrigen i Sudan.

Anna Eckhoff har holdt mere end 170 foredrag om bogen i Danmark, Sverige og USA og har været på bogturne i USA med sin forlægger. Anna Eckhoff deltager også i læsekredse, hvor hendes bog bliver diskuteret. Hendes bog er indstillet til at være månedens bog i marts 2024 i verdens førende organisation for journalister The National Press Club i Washington D.C. i USA. Bogen har været månedens bog i Forfatterforeningen i juni 2023.

“Anna has led a fascinating life. She was impressive, effective and charming. Host asked poignant questions and made the talk more personal, not just a prepared lecture.” - IDA (Ingeniørforeningen i Danmark)

”Både under chatten og bagefter var der nogle meget begejstrede kommentarer. Det var en absolut succes” - Rotary, Aarhus SV

“Det (Annas oplæg) var fantastisk, godt præsenteret og meget berigende. Alle jeg har talt med bagefter var også begejstrede” - Blixen Klub, Rudersdal

Kontaktoplysninger:

Adresse: Magnolievangen 56, 3450 Allerød Land: Denmark Tlf: 4526901708 Mobil: 4526901708 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Linje H Udgivelsesår: 2022

A New Beginning: Life on the Frontlines

From early childhood, Anna Eckhoff dreamed of excitement. But it was not until forty years later that she was able to live out her childhood dream of combining excitement with travel. Before then, she managed to fulfill another dream: Getting married and having a lot of children.

At the age of fifty-six, Anna Eckhoff replaced her secure life in a Danish suburb with the demanding duties of war zones, where she was stationed for the first time. And despite the many challenges that come with new beginnings so late in life, Anna Eckhoff was never in doubt — she belonged in the world’s hotspots.

Over the next fifteen years, Anna Eckhoff was on secondment ten times, including in Iraq, Sudan, Palestine, Afghanistan, Russia and Libya. Here she met a host of international employees and locals and led a life of both rewarding and exhausting relationships that sometimes made her feel like she was a participant on the TV show Survivor. Working under the auspices of NGOs, the EU and the UN enabled Anna Eckhoff to experience up close the vastly different interests that govern the course of the world.

At the age of seventy-one, she returned home to her children and grandchildren in Denmark but discovered that she still wanted to work. And that part of her is still longing for more adventures.

A NEW BEGINNING: LIFE ON THE FRONTLINES is Anna Eckhoff’s personal account of daring to go after your dreams, despite those around you shaking their heads in disapproval, and about the inner development she experienced living and working on the frontlines.

★★★★★
Anna Eckhoff shows us the fascinating and often nerve-wracking aspects of being stationed on the frontlines and working on international humanitarian missions. She doesn’t gloss over the challenges and inevitable bumps in the road when working with colleagues. (...) Anna Eckhoff’s voice is clearly heard all the way through. Admirable.
Frode Z. Olsen
Literary board member, Danish Author’s Society