Catalina Peña-Guillén

Sidst opdateret: 11. februar 2024
Catalina Peña-Guillén

Beskrivelse:

Jeg kommer fra Ecuador, men siden 2008 har jeg boet i Vejle. Jeg var advokat i mit hjemmeland. Jeg boede syv år i Barcelona i Spanien, hvor jeg tog en phd i jura (som er godkendt i Danmark) og en master i strafferet. Nu er jeg en selvstændig forfatter og researcher inden for historiske og juridiske emner. En stor del af researchen handler om latinamerikanske emner, ofte med en dansk vinkel, og i 2013 fik jeg udgivet bogen "Det glemte eksperiment" om 48 danske familiers skandaleramte udvandring til Venezuela (forlaget Rosenkilde & Bahnhof). Bogen er skrevet sammen med min mand, journalist Jesper Sørensen. Sammen har vi også sitet www.dennyeverden.dk med latinamerikanske historier samt firmaet Den Nye Verden I/S med kommunikation, tekstcoaching og research. Vi researcher og skriver pt. endnu en historiebog med et dansk-latinamerikansk emne. Denne bog forventer vi at få udgivet på dansk. I Ecuador har min familie og jeg haciendaen La Papaya med kaffeproduktion og turisme, og jeg arbejder med det historiske og kulturelle område for haciendaen. Jeg har to små børn.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Bakkevej 1, kld., 7100 Vejle