Marion Thorning

Sidst opdateret: 5. september 2019
Marion Thorning

Ud over at være forfatter arbejder jeg som konfliktmægler med speciale i familiemægling ( Master i konfliktmægling (MMCR) ved Det Juridiske Fakultet Københavns Universitet, 2009).

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Dr. Tværgade 41, 3., 1302 København K Land: Danmark Mobil: 41653166 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 19439696

Kvindelige Forfattere, Faglitterære gruppe

Flere referencer:

Forlag: Frydenlund Udgivelsesår: 2005

Mens tid er…konfliktløsning mellem børn og forældre

Jeg har sagt det 100 gange!' Sådan lyder det fra den trætte forælder, der er kørt fast i konflikter med børnene. Det er almindeligt at sige det samme gang på gang, men når det ikke hjælper, så skal man gøre noget andet. Bogens grundidé er at være anerkendende - som alternativ til skældud og straf. De fleste konflikter kan ende med konstruktive løsninger, når både børn og forældre føler sig forstået og får mulighed for at fortælle, hvordan de har det. Derfor er det vigtigt, hvordan vi taler sammen i familien. Og det er de voksnes ansvar. Bogen giver mange ideer til nye veje at forholde sig til konflikter på, og den gensidige respekt - som forslagene lægger op til - kan skabe store og positive forandringer i familien. Bogforsidens illustrator: Claus Seidel