Peter Lundberg

Sidst opdateret: 2. april 2024
Peter Lundberg

Beskrivelse:

Peter Lundberg (f. 1955) er billedkunstner, forfatter og foredragsholder. Siden slutningen af 60’erne har jeg malet og udstillet mine værker i ind- og udland. Samtidig har jeg i mange år arbejdet som tekstforfatter og foredragsholder. For netop det at udtrykke sig i ord og billeder er en vigtig del af mit kunstneriske virke. Dog har de mange skønlitterære fortællinger levet en skjult tilværelse i en stribe ringbind på reolen.
Det var trangen til at dele disse mange ord med andre der i 2012 resulterede i udgivelsen af bogen ”GRÆNSEOVERSKRIDELSER”, som fik en fin modtagelse af anmelderne med fire stjerner.
I 2015 udkom biografien om Leif Mikkelsen, ”LEIF – fra plovfure til bonede gulve”, som jeg skrev sammen med Majbritt Mikkelsen. Denne bog høstede ligeledes fire stjerner i landets medier.
I forbindelse med sin store solo udstilling JUST MEMORIES på KunstCentret Silkeborg Bad, blev der udgivet en kunstbog om mine værker og arbejde.

Spændingsromanen AGENDA udkom i februar 2017.

AGENDA er en trilogi, som blev færdiggjort i 2020 med genudgivelse af AGENDA og OPGØRET i en ny revideret udgave i forbindelse med udgivelsen af EFTERSPIL.
AGENDA TRILOGIEN og SÅDAN SET er også udkommet som lydbog og e-bog.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Lønnebergvej 43, 8600 Silkeborg Land: Danmark Tlf: 23392055 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære, Aarhusgruppen

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget PROfil Udgivelsesår: 2017

AGENDA

AGENDA er den første roman i en trilogi om drabsefterforskeren og forfatteren Thor Thomsen.

En morgenløbetur i Silkeborgskovene på vej til jobbet ændrer kriminalassistent Thor Thomsens liv for altid. Han er kørt fast i sit job og er midt i en personlig krise. Overvejelserne om at foretage et karriereskift fylder meget.

Da han møder på stationen, bliver han kaldt ud til en tragisk bilulykke, hvor føreren er dræbt og brændt til ukendelighed. Men det forkullede lig viser sig efterfølgende ikke at være bilens fører, den succesrige finansdirektør Christian Lund.

Det, der i første omgang ser ud til at være en rutinemæssig politiopgave, bliver nu startskuddet på en spektakulær sag, som kommer til at ryste den finansielle verden. En tilsyneladende vellykket fusion mellem to internationale finansimperier har en noget anden agenda kørende under overfladen.

Under efterforskningen og jagten på mysteriet omkring Christian Lunds forsvinden kommer Thor så tæt på sagens kerne, at det får fatale konsekvenser for hans arbejds- og privatliv. Bedre bliver det heller ikke, da han midt i det hele indleder et forhold til Christian Lunds tidligere kæreste og enearving til en af landets største industrikoncerner.