Birgitte Schade

Sidst opdateret: 28. november 2018
Birgitte Schade

Kontaktoplysninger:

Adresse: Svanevej 4, 5690 Tommerup Land: Danmark Tlf: 26362710 E-mail: Klik for at se e-mail

Læremiddelgruppen
Forlag: Dansk Sang, Musiklærerforeningens forlag Udgivelsesår: 2018

Mere musik – Mindre Skældud. Et fundament for den gode musikundervisning

Undervisningsmateriale med fokus på at lære børn i indskolingen om musik og om de særlige sociale spilleregler, der gælder i musiklokalet. Hensigten med materialet er at give læreren redskaber til at kunne etablere et trygt undervisningsmiljø med plads til glæde, ro og rum til faglig fordybelse samt fællesskab omkringmusikken. Gennem arbejdet med de forskellige sange, melodier og lege får eleverne mulighed for at tilegne sig nogle af de færdigheder og kompetencer, der er nødvendige, når vi arbejder med musik. De får mulighed for at udvikle deres musikalske forståelse, faglighed og stolthed.

Materialet beskriver også en lang række af de vanskeligheder, der kan opstå i forbindelse med undervisningen, og hvad man kan gøre, når tingene ikke går som planlagt. Herudover indeholder materialet målbeskrivelser, didaktiske overvejelser og refleksioner i forbindelse med undervisningen, beskrivelse af relevant teori og forslag til evalueringsmetoder.