Dorte Schou

Besøg mig på:

Forlag: Gyldendal Udgivelsesår: 2017

Otto si’r risotto

11-14 årige drenge- og pigelæsere.

Hvad skal man egentlig gøre, når én, man har kendt siden børnehaven, pludselig får bryster? Otto og Tilde har altid været venner. Men det er som om, de ikke længere kan lave de ting, de begge to plejer at synes er sjovt. Otto synes, det med pigerne er ret besværligt. Heldigvis foreslår Tilde, at han skal være med i hendes band. Også selvom han aldrig før har spillet bas.

Illustrationer af Lars Munck.

Selvfølgelig siger jeg ja til at spille med i bandet. Det er jo for sejt. Vi skal have lavet bandplakater og alt muligt, er vi enige om. ”Prøv lige at forestille dig det!” råber Rasmus. Hans stemme skingrer ud over klassen. Susanne beder ham om at dæmpe sig, selvom det faktisk er frikvarter. ”Ellers må I gå udenfor,” siger hun og ser streng ud på Susannemåden. ”Se på mig, når jeg taler til dig,” er hendes yndlingsudtryk. Problemet er, at det er svært at blive ved med at se på hendes ansigt, når brysterne sidder lige nedenunder.  ”Men vi bliver måske rockstjerner,” svarer Rasmus. Han råber stadig.