Keld Broksø

Sidst opdateret: 3. juli 2019
Keld Broksø

Er journalist, kommunikationsrådgiver og forfatter. Sjette spændingsroman "Fjendespor" kommer på tryk 1. september i 2019 (og blev frigivet juli 2019 som lyd- og e-bog). Tidligere romaner: Vraggods (1998), Rovdrift (1999), Pengemuren (2011), Missilhotellet (2014), Koldfronter (2017).
Forfatterskabet handler typisk om små menneskeskæbner i klemme mellem store, internationale politiske spil og international kriminalitet. Helst underholdende, gerne tankevækkende og altid med grundig research. Keld Broksø læste kulturgeografi på Københavns Universitet, blev journalist i Aarhus og har arbejdet på Politiken og Jyllands-Posten. I en snes år har han kørt eget firma www.kb-kommunikation.dk med ydelser til medier i Danmark og Sverige samt som rådgiver for en stribe virksomheder og organisationer, ordstyrer og projektleder for konferencer. Keld Broksø spiller også trommer, ror kajak , hører heavy metal (+ det løse) og suger til sig af alt, der giver livet udfordringer og kulør.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Sdr. Kystagervej 35, 2650 Hvidovre Land: Danmark Mobil: 23244152 E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Ambush Books Udgivelsesår: 2019

Fjendespor

Nr. 8 bog "Fjendespor" udkommer mandag den 2. september 2019 på tryk. De første varme eksemplarer fra trykken er kommet ind ad døren og distribueres fra 2/9 via DBK til alle salgsplatforme og boghandlere, hvor man allerede kan bestille nu. Vejl. udsalgspris er 249, - (tjek rabatter). Stalddørspris hos forfatteren 170.
(Som e-bog og lydbog er Fjendespor nu lagt op på alle salgsplatforme).

Den spritnye roman "Fjendespor" fik afsæt med de første 20 kapitler i Berlin i februar 2018, hvor Jyllands-Postens Fond udlånte deres kunstnerlejlighed som skriveværksted.

"Fjendespor" er blevet en heftig historie om albanske klankrige, svindel og mord med kriminalbetjenten fra Sydhavnen i København, Stefan Kushova Andersen (genganger fra "Koldfronter"), i en nøglerolle. Det er en historie om at krydse sine egne spor med fatale konsekvenser. Og en bog om skrøbelige stater midt i Europa med afstikkere til København, Berlin - og selv Roskilde Festival. Altsammen med afsæt i virkelige begivenheder - ligesom de øvrige bøger.

Handlingen kort:

En voldsom start på et albansk børnehjem indhenter den danske, adopterede kriminalbetjent, Stefan Kushova Andersen. Glemte familiebånd bliver pludselig livsfarlige, mens eksplosivt voksende formuer skabt af svindel med pyramidespil, våben-, narko- og menneskesmugling gør kriminelle og bomstærke klaner stadigt mere kyniske. Albansk mafia forgifter voksende dele af Europas og New Yorks underverden. Den forgrener sig nordpå gennem Tyskland og smadrer Stefans forsøg på at få et nyt, roligt liv i Københavns Sydhavns nye boligblokke. Et FBI-kursus og et mord i New York kickstarter en hæsblæsende rejse mod Stefans egne rødder og gennem en fremmed, forarmet del af Europa - samt i Berlin, København - og selv Roskilde Festival, hvor Stefan tvinges ud i gråzoner af lovligt og ulovligt, rigtigt og forkert og konfronterer ham med skæbnesvangre valg, mens menneskeliv står på spil - og han selv drives frem af fromme håb om en højere retfærdighed. - Og håb om at redde sig selv fra en grusom død, der synes stadig mere sandsynlig. "Fjendespor" er en spændingsroman med afsæt i virkelige begivenheder, klaner og vesteuropæisk nutidshistorie. Kom med ind i en verden, som de færreste kender til. Det er lige rundt om hjørnet i Europa.

Anmeldelser:

Krimiormen.dk: 5 af 6 stjerner: “Fantastisk sprog og smækfyldt med spænding fra første side (..) “Jeg giver mine varmeste anbefalinger til denne page turner af en spændingsroman hvor man får fornøjelsen af at storme frem og tilbage i Balkan og op igennem Tyskland og i tilgift får lidt næsten glemt historie.”

Link til FB-gruppe for bogen: https://www.facebook.com/Fjendespor-1284819098325035