Keld Broksø

Sidst opdateret: 17. maj 2019
Keld Broksø

Er journalist, kommunikationsrådgiver og forfatter. Sjette spændingsroman "Fjendespor" kommer i 2019. Tidligere romaner: Vraggods (1998), Rovdrift (1999), Pengemuren (2011), Missilhotellet (2014), Koldfronter (2017).
Forfatterskabet handler typisk om små menneskeskæbner i klemme mellem store, internationale politiske spil og international kriminalitet. Helst underholdende, gerne tankevækkende og altid med grundig research. Keld Broksø læste kulturgeografi på Københavns Universitet, blev journalist i Aarhus og har arbejdet på Politiken og Jyllands-Posten. I en snes år har han kørt eget firma www.kb-kommunikation.dk med ydelser til medier i Danmark og Sverige samt som rådgiver for en stribe virksomheder og organisationer, ordstyrer og projektleder for konferencer. Keld Broksø spiller også trommer, ror kajak , hører heavy metal (+ det løse) og suger til sig af alt, der giver livet udfordringer og kulør.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Sdr. Kystagervej 35, 2650 Hvidovre Land: Danmark Mobil: 23244152 E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Ambush Books Udgivelsesår: 2019

Fjendespor

Spændingsroman om et New York-mord, som fanger en dansk kriminalbetjent i en blodig klanfejde. Sporene går fra Balkan tværs gennem Europa og helt ind og smadrer hans rolige hverdag i Københavns Sydhavn. Romanen er også en historie om at opspore sin egen fortid. Den adopterede betjent har fortrængt en grusom barndom på et albansk børnehjem, inden han blev hentet ud fra et land i opløsning og borgerkrig. Nu er hans egen historie nøglen til at bryde kriminelle bånd, som også i den virkelige verden i dag spreder sig fra de albanske områder og op gennem Europa til Tyskland, mod Skandinavien og Danmark - og allerede har godt fat i New York. "Fjendespor" er også en aktuel udgivelse om skrøbelige stater midt i Europa - og tråde til miljøer i Berlin, København - endda med en afstikker til Roskilde Festival. Udgives 1. september 2019.

Link til FB-gruppe for bogen: https://www.facebook.com/Fjendespor-1284819098325035