Christine Bojsen Træden

Sidst opdateret: 7. april 2022
Christine Bojsen Træden

Christine Bojsen Træden er forfatter og har skrevet noveller, digte og sangtekster. Fire af hendes noveller har vundet konkurrencer, og har hun bidraget til flere antologier. Christine skriver i øvrigt sangtekster til jazzsangerinde Ninna Milner. De har udgivet to plader, Songs for Sentient Beings (2016) og Treasures of the Heart (2020).
I 2021 udkom hendes første roman, Lukketid.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Svend Trøsts Vej 9 st., 1912 Frederiksberg C Land: Danmark Tlf: 40980375 Mobil: 40980374 E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære
Forlag: Brændpunkt Udgivelsesår: 2021

Roman: Lukketid

Lukketid, roman. Udgivet 28. maj 2021

Lukketid har sit afsæt i H&M i København en uge før jul i 1999. Det sner på denne travle fredag, hvor der er en halv time til lukketid og 14 dage til år 2000. Køen til prøverummene er ved at eksplodere af varme, dårlig lugt og julemuzak. Vi møder elleve meget forskellige kvinder, hvis veje krydses i julehandlens ulvetime.
I hver fortælling oplever vi den enkelte kvindes livsdrama, der er på vej i en ny retning. Vi er med dem hver især præcis en uge efter, hvor det er juleaften og igen ugen efter, nytårsaften 1999. Hvad sker der i hver enkelt kvindes liv på disse meget følelsesladede højtidsaftener, hvor alt skal være perfekt, men aldrig er det?