Charles Woollen

Sidst opdateret: 17. april 2019
Charles Woollen

(For English summary, scroll down) Freelance oversætter og sprogrevisør med britisk engelsk som modersmål. Hovedprodukter: *Oversættelse fra dansk til engelsk. * Sprogrevision på britisk engelsk. *Quality Assurance (QA) Jeg arbejder primært med videnskabelige artikler og fagbøger, afhandlinger, konsulentrapporter, business-relaterede emner og udviklingsbistand. Faglige forudsætninger: *Flydende dansk, engelsk (modersmål) og fransk i skrift og tale. *BA (Honours) Business and French, Polytechnic of Central London 1973. * 40 års arbejdserfaring i erhvervslivet, FN og den danske udenrigstjeneste, (DANIDA) med fokus på sektorprogrammer samt Business-to-Business (B2B) og privatsektorudvikling. *Professionel freelance oversætter siden 2011 med en række artikler og- indtil videre- to udgivne bøger. Referencer: haves fra en række opgaver for Københavns Universitet (2 fakulteter), danske og svenske konsulentfirmaer, en dansk psykoterapeut, og forlaget Lindhardt og Ringhof. Jeg har hidtil oversat 2 bøger: *Fagbogen "Group projects in a problem-oriented setting", udgivet i 2012 af Københavns Universitet på Forlaget Biofolio. ISBN: 978-87-91319-53-2 * "Turnaround. The power struggle for GN Store Nord", udgivet i 2015 på Forlaget Lindhardt og Ringhof. ISBN:978-87-11-45729-0 Jeg står naturligvis gerne til rådighed for en nærmere drøftelse af fælles interesser og mulige opgaver, og giver gerne tilbud på konkrete opgaver. Med venlig hilsen Charles Woollen ************************************ (Profile in English:) Services: *Translation from Danish to UK English *Text revision and editing of drafts in English *Quality Assurance (QA) Charles Woollen (born 1950 in England; Danish citizen 1984) offers professional translation of academic texts, textbooks and business literature from Danish to UK English, and language revision of texts already drafted in English. Charles Woollen holds a degree in Business and French from the Polytechnic of Central London and worked in banking, marketing and sales in the UK and Denmark before joining the Danish Ministry of Foreign Affairs (MFA) in 1979. He worked in MFA until 2011 on a wide range of development assistance programmes, developing particular expertise in private sector development and Business-to-Business cooperation. This work was done interchangeably in Danish, English and French, and included secondment to 2 UN organisations (UNDP and UNESCO), and long-term postings to the Danish embassies in Zimbabwe, Tanzania and Burkina Faso. Since his retirement from MFA in 2011, he has translated and revised many articles for academic journals, and numerous conference papers for a range of clients, which include two faculties of the University of Copenhagen (KU), a psychotherapist, and several Danish and Swedish consultancy firms . Two published book translations, of which one is a textbook in group work for foreign students at KU, and the other a case study of the turnaround of the GN Store Nord company (publisher: Lindhardt og Ringhof). Admitted to the Danish Authors Society and the Danish Association of Translators (DFF/DOF) in 2014. Charles Woollen would be pleased to discuss new opportunities or give a quotation.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Rymarksvej 72, 2900 Hellerup Land: Danmark Mobil: 21655283 E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Dansk

Oversætter til:

Engelsk (britisk)

Udgivelser

Seneste udgivelse: “Turnaround- The power struggle for GN Store Nord”
Forlag: Lindhardt og Ringhof; ISBN: 978-87-11-45729-0
Udgivelsesår: 2015

“Group -projects in a problem-oriented setting”.
Biofolia, 2012. ISBN: 978-87-91319-53-2